Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hradcem by se do patnácti let mohly prohánět tramvaje

  13:09aktualizováno  13:09
Tramvaje jako další dopravní prostředek v Hradci Králové? Podle radních by to za deset až patnáct let mohla být realita. Nový plán rozvoje dopravy počítá s hybridními tramvajemi, které by využívaly vlakové i nové tramvajové koleje a spojovaly by hradecké čtvrti včetně centra.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Eva Fryšarová, MF DNES

"Tyto soupravy jsou v západní Evropě, například ve Francii, Španělsku či Švýcarsku velmi rozšířené," uvedl náměstek hradeckého primátora Jindřich Vedlich. Tramvajové vozy by měly stejný rozchod jako klasické vlaky a zčásti by využívaly současné železniční koleje Českých drah.

"Pro tuto dopravu se využívá takzvaná hybridní tramvaj, která je nízkopodlažní a může ze železnice bez problému sjet na trasu, která povede třeba středem městského bulváru," řekl architekt Patrik Kotas.

Radní tvrdí, že to není žádná utopie, že je třeba řešit městskou dopravu velkoryse. "Projekt by se mohl uskutečnit za deset až patnáct let," řekl Vedlich.

Tramvaje chtěli v Hradci už dříve

Středem města by se ale zatím nejezdilo. Kromě kolejí, které vlastní České dráhy, se ve studii uvažuje o nových trasách. Ty by mohly spojit centrum města s letištěm a nově uvažovanými komunikacemi Nová Zelená a Nová Pražská. Některé zastávky tramvaje by využívaly současné zastávky železniční, ale na nových tratích by vyrostla nástupiště nová.

Tři nové tramvajové trasy ale nemusí být konečné. "V budoucnu můžeme uvažovat i o jiných částech Hradce. Například o trasách vedoucích do Březhradu či Plotišť. Tam by se využívalo hlavně kolejiště Českých drah," uvedl náměstek.

Je tu i možnost, že v budoucnu by se lidé mohli projet tramvají i přímo po krajském městě. "Tyto tratě ale jistě nebudou v novém územním plánu. Nicméně další generace architektů se k této otázce mohou vrátit," míní Kotas.

Původně se o tramvajové dopravě uvažovalo už před více než sto lety, tedy ještě v době, kdy Hradec svíraly hradby.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nákladná rekonstrukce statku se povedla.
Manželé zachránili historický statek u Broumova. Trvalo to šest let

Manželé Verstappenovi koupili rozpadlý statek z roku 1863 a vrátili jej zpět do života. Nákladná rekonstrukce se povedla. Historické detaily a původní...  celý článek

Jan Kučera se synem Matějem z Miletína na Jičínsku.
Zvládneme to, říká otec fotbalisty s leukémií. Hledají dárce kostní dřeně

Jsme dva chlapi, a ti se nevzdávají, říká otec mladého fotbalisty, jemuž loni diagnostikovali leukémii. Hledání vhodného dárce kostní dřeně pro svého nemocného...  celý článek

Doprava u vjezdu nového dálničního úseku D11 přes Kukleny v Hradci Králové je...
D11 stáhla kamiony ze „silnice smrti“, na kraji Hradce je klid před bouří

Dopravní situace v Hradci Králové-Kuklenách u vjezdu na nový úsek dálnice D11 připomíná klid před bouří. Podle místních je jen otázkou krátkého času, kdy ulici...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.