Účastníci kampaně Do práce na kole odpovídali na 30 otázek týkajících se infrastruktury, bezpečnosti či rozvoje cyklodopravy a Hradec vyhrál před Pardubicemi, Otrokovicemi, Jihlavou a Olomoucí.
Na opačném konci žebříčku jsou Praha, Brno, Liberec a Ústí nad Labem. Radost Hradce může kazit fakt, že odpovídal jen podprůměrný počet 34 respondentů.
Největší výhrady mají také hradečtí cyklisté ke stavu cyklostezek, u nichž hodnotili například jejich šířku nebo kvalitu povrchu. Žádné z hodnocených měst se nedostalo pod známku tři, nejlépe hodnocené jsou v tomto směru Otrokovice.
„Za to, jakým dojmem město působí, mohou nejen specializovaná opatření pro cyklisty, ale také množství tranzitní dopravy, velikost města a kvalita veřejné dopravy,“ říká Jaroslav Martinek z Centra dopravního výzkumu.
„Město se chová jako organismus, kde by jednotlivé druhy dopravy měly být v rovnováze, a to včetně dopravy cyklistické,“ dodává.
Navzdory poměrně nízkému počtu oslovených cyklistů je vítězství Hradce nejspíš zasloužené. Město otevřelo první parkovací dům pro kola v Evropě, zavedlo pracovní skupinu primátora pro cyklodopravu a v celé republice zapůsobil jeho asi 10kilometrový lesní okruh.