Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hymna po výhře v Brně? Krásný zážitek, vzpomíná majitel hradecké stáje

  11:12aktualizováno  11:12
Pochlubit se vítězstvím v závodě mistrovství světa silničních motocyklů se může jen málo stájí. "Byla to dlouhá cesta," připomíná Josef Kubíček, majitel hradeckého týmu, kterému se to letos podařilo.

TADY JSME VYHRÁLI. Tým Josefa Kubíčka mohl letos na Masarykově okruhu v Brně slavit vítězství. | foto: FIA WTCC

Na začátku července poslouchal Kubíček českou hymnu vlastně na svoji počest. Vysloužil si ji jako majitel stáje, jejíž jezdec vyhrál závod mistrovství světa silničních motocyklů třídy supersport.

"Hymna byla zážitek na celý život, byla to hodně emotivní chvíle, vzpomněl jsem si hlavně na své motocyklové přátele, z nichž někteří už nežijí," vzpomíná ještě po několika měsících s nostalgií.

Ta původní ho ale rychle přešla. Ještě než totiž stačil v kanceláři nenápadného zázemí stáje na okraji Předměřic nad Labem pořádně vystavit trofeje za brněnské vítězství, musel bývalý závodník, nyní manažer a oblíbený televizní komentátor světových závodů silničních motocyklů, řešit pro stáj zásadní existenční otázku.

Ukrajinská společnost Crimea, hlavní partner pro letošní sezonu, ze dne na den přestala platit dohodnuté částky. "Byla to pro nás kritická situace, zvažovali jsme dokonce, že seriál ani nedojedeme," přiznává Kubíček.

Jak ke všemu došlo?
Crimea buduje na Krymu nový, velmi moderní okruh a během měsíce přišla o finanční podporu, z ekonomických důvodů propustila na 150 lidí a bylo jasné, že podpora týmu půjde v této chvíli stranou. Přitom do té doby Crimea své závazky plnila velmi přesně.

Josef Kubíček

Bývalý motocyklový závodník, dnes majitel a manažer hradecké stáje Intermoto, zároveň oblíbený televizní komentátor světových motocyklových závodů. Se stájí Intermoto, která se letos jmenovala Step Racing Team, absolvoval sedm sezon v mistrovství světa třídy supersport. Největší úspěchy pro hradecký tým vyjel britský jezdec Gino Rea, po několika umístěních na stupních vítězů závod na Masarykově okruhu v Brně v červenci vyhrál.

Ukrajinský partner české stáje v mistrovství světa supersportů, to není zase tak obvyklé. Jak ke spojení došlo?
Crimea tím chtěla krymský okruh propagovat, už v příštím roce totiž na něm chtěli jet závod mistrovství světa superbiků. To teď asi bude muset odložit.

Jak jste se se situací vyrovnali?
Nejprve jsme dokonce zvažovali, zda vůbec za těchto podmínek mistrovství světa dokončit. Pak jsme oslovili naše stálé partnery, hlavně proto, že jsem měl pocit, že pokud se rozjetý vlak jednou zastaví, bude se těžko rozjíždět. A po sedmi letech, kdy jsme si budovali v tomto seriálu svoji pozici, by to byla škoda.

Světový šampionát jste dokončili, Gino Rea pro vás vůbec poprvé vyhrál závod, navíc skončil v elitní desítce, takže i vzhledem k tomu, co vás provázelo, úspěšná sezona?
Vítězství těší, ale mohla být i úspěšnější, vždyť třeba v hodnocení stájí jsme byli v minulých letech i výš. Mohlo to tak být i letos, protože Rea jezdil výborně. Jenomže hned ve třech případech upadl ve chvíli, kdy byl kousek od pódiového umístění. Rea je totiž jezdec, který chce za každou cenu vyhrát, snad mu to ani nemůžu mít za zlé. I když nám pak body chyběly.

Nejvíc vidět to asi bylo v Imole, kde spadl dvě zatáčky před cílem.
A ještě motorku zvedl a dojel desátý. V tom je hodně cenný. Navíc právě v Imole upadl i v tréninku a závod jel jen proto, že jsme potřebovali body. A pak stejně skoro vyhrál. Takových jezdců moc není.

Letos se mu to tak podařilo v Brně, jak jste ten červencový závod prožíval?
Krásný zážitek, i když hlavně jeho konec byl hodně hektický.

Myslíte tím jeho předčasné ukončení, kvůli kterému jste pak museli poslouchat, že kdyby se pokračovalo, tak Rea nevyhrál?
Přesně tak. Názory na celou situaci mohou být různé, ale v jednom úseku byl na trati rozlitý olej a hrozilo, že tam jezdci nepříjemně popadají. Vedení závodu ani chvíli neváhalo, není to nic neobvyklého.

Rea odchází do mistrovství světa Moto2, pro příští sezonu jste angažovali Francouze Lanusse, co takhle po letech opět český jezdec?
Byli bychom hrozně rádi. Jednali jsme s Lukášem Peškem, ale ten dal přednost jiné české stáji. Nějaké plány ještě máme, ale je to těžké, moc českých závodníků, kteří mohou jet mistrovství světa, není.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Momentka z extraligového utkání Plzeň - Jičín
Házenkáři Jičína v oslabené sestavě na polské týmy nestačili

Na tradiční turnaj do polského Glogówe cestovali házenkáři Jičína v značně oslabené sestavě, když z různých důvodů chybělo šest hráčů. I tak na turnaji...  celý článek

Casey Wellman z Frolundy dostal puk do sparťanské sítě. Tomáš Pöpperle ani Jan...
Liga mistrů směle hledí do budoucna. Ubylo klubů, přibýt má prestiže

Hokejová Liga mistrů, která příští týden vstoupí do svého čtvrtého ročníku, chce nadále budovat svou značku a prestiž. V novém formátu po redukci na 32...  celý článek

Momentka ze zápasu mezi Hradcem Králové (v bílém) a Českými Budějovicemi.
Po výprasku přijdou změny, slibuje kouč fotbalového Hradce

Místo možného posunu do čela tabulky přišla nejvyšší druholigová porážka od podzimu 2006. A důsledek? Fotbalisté FC Hradec Králové se musí připravit na to, že...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.