Změny s linkou číslo 9 vyvolaly v Hradci Králové nejvíce kritiky.

Změny s linkou číslo 9 vyvolaly v Hradci Králové nejvíce kritiky. | foto: Michal Klíma, MAFRA

Dopravní podnik v Hradci vyslyšel cestující, opět mění jízdní řád

  • 5
Nespokojení cestující si vymohli změny v novém jízdním řádu MHD v Hradci Králové. Linky 11 a 17 pojedou proti sobě, úpravy se dočká i linka 9. Trolejbusy se vracejí na Dukelskou, kde končí práce.

Hromadná doprava v Hradci Králové zažila přesně v polovině července revoluci. Hojně využívanou linku 28 dopravní podnik zcela zrušil, dalších pět linek výrazně změnilo trasu a jízdní řád. Cestující si museli zvyknout na častější přestupování nebo na jízdu jinou linkou.

Dopraváci však od prvních dnů čelili ostré kritice. Nejprve se hájili, že jde jen o zkušební provoz, v úterý oznámili, že jízdní řád opět změní.

Změny platí od nadcházející soboty

Dopravní podnik a hradecká radnice tak reagují na přání nespokojených cestujících. Změny začnou platit už od soboty.

Změny v hradecké MHD od 31. srpna

Trolejbusy 1, 3 a 7 se vracejí na Dukelskou třídu a ulici S. K. Neumanna.
Linky 11 a 17 pojedou opět proti sobě, avšak méně často.
Linka 9 doveze cestující k terminálu nově přes Dukelskou.

Co zůstává stejné?

Zrušená linka 28.
Linka 5 ve Slatině stále jezdí vynucenou objížďkou přes Piletice a končí na zastávce Slezské Předměstí - Cihelna.
Linka 9 neprojíždí Malšovice.
Linka 11 nejezdí k terminálu.
Linka 17 nejede přes Slezské Předměstí.
Linka 8 částečně nahrazuje linku 9.

Čeho konkrétně se týkají? Například linky číslo 11 a 17 pojedou opět proti sobě.

"Jednali jsme o tom s ředitelem dopravního podniku Miloslavem Kulichem a s výsledkem jsme spokojeni," shrnula předsedkyně svinarské komise místní samosprávy Alena Hamplová.

Právě lidé ze Svinar požadovali tuto změnu na zmíněných dvou linkách, které městskou část obsluhují, už od začátku.

"Také jsme chtěli protažení alespoň jedné z linek na třídu Karla IV. Jestli se to podaří, pak budou obyvatelé obou městských částí opravdu spokojeni," doplnila Hamplová.

Lidé z okrajů Hradce volali po změnách

Také komise místní samosprávy Malšova Lhota navrhované trasy a jízdní řád linek 11 a 17 projednala. Podle předsedy komise Richarda Nádvorníka nové trasy a jízdní řády odpovídají potřebám místních více než předchozí změny.

"Úpravy akceptují požadavky a náměty předložené naší komisí," ocenil Nádvorník.

Drobné úpravy trasy se dočká také linka 9, která doveze cestující k terminálu nově přes Dukelskou třídu.

"Tuto linku změnil dopravní podnik na základě připomínek cestujících, kteří se potřebují dostat z Moravského Předměstí a Malšovic na Dukelskou, kam donedávna jezdil zrušený spoj číslo 28," vysvětlila Vlčková.

Dostatečnou přepravní kapacitu budou ve všední dny na této lince zajišťovat kloubové vozy.

Trolejbusy pojedou Dukelskou třídou od soboty

Od soboty se také trolejbusy vrátí na Dukelskou třídu a do ulice S. K. Neumanna, ze kterých se od minulého léta stalo staveniště s ploty a zátarasy.

Vyjádřete svůj názor

Je podle vás náprava kritizovaného jízdního řádu, kterou v úterý oznámil dopravní podnik, dostatečná? Pište na redhk@mfdnes.cz.

"Už je pro ně připraveno potřebné trakční vedení," uvedla mluvčí radnice Magdaléna Vlčková.

Linky 1, 3 a 7 doteď kvůli rekonstrukci zmíněných ulic jezdily po objízdné trase přes Gočárovu třídu. Nyní budou spoje mířící na Nový Hradec, Slezské Předměstí a Malšovice znovu zastavovat v obou směrech na zastávce Obchodní dům Tesco.

"Vrátíme všechny trolejbusy, které jsme museli kvůli rekonstrukci odklonit, a to přesně tak, jak to bylo před ní," poznamenal náměstek ředitele Dopravního podniku Hradec Králové Vladimír Pejřil.

Linky 3 a 7 pojedou opět přes Centrál a Muzeum. Zpět na Dukelské budou i všechny autobusové a noční linky.

Na změny čekají v opravované Slatině

Další změny, které se teprve chystají, se nejspíš dotknou Slatiny a linky číslo 5, kde je situace v současnosti komplikovaná kvůli opravám, které na frekventované Kladské ulici provádí až do druhé půlky října Královéhradecký kraj.

Autobusy na lince 5 proto teď jezdí vynucenou objížďkou přes Piletice a nárůst délky této trasy řešil dopravní podnik tím, že linka končila už na zastávce Slezské Předměstí - Cihelna.

To se však setkalo se značnou kritikou a podnik proto hledá, jak z problému ven.

"Konečné řešení projednáme s komisí místní samosprávy Slatina během září," přislíbil ředitel dopravního podniku Miloslav Kulich.

Zdražování jízdenek se zatím nechystá

Podle mluvčí magistrátu Vlčkové dopravní podnik pečlivě sledoval fungování systému, který začal platit v červenci, i ohlasy cestujících. A ty se do nového jízdního řádu nakonec výrazně promítly.

"Předpokládané úspory v nákladech na provoz se tím sníží, proto město teď jedná s dopravním podnikem o možném navýšení finanční podpory pro MHD ze svého rozpočtu," řekla.

Cestující jistě potěší, že město ani dopravní podnik zatím neuvažují o zdražení jízdenek.

Nový jízdní řád nadále počítá i s linkou číslo 19, která od loňského září zajíždí přímo do areálu fakultní nemocnice, kde má tři zastávky. Linka spojuje nemocnici s přestupními dopravními uzly v centru města.

Upravené jízdní řády najdou cestující od středy na webu dopravního podniku dpmhk.cz, v informačních centrech dopravního podniku a včas se objeví také na samotných zastávkách.

Knižní podoba jízdního řádu bude na pultech k mání koncem října po ukončení rekonstrukce Kladské ulice ve Slatině, kdy začne platit standardní jízdní řád i pro linku číslo 5.