Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Být nováčkem, klepu se nervozitou, přiznává Kopecký před premiérou

  9:41aktualizováno  9:41
Soutěžní jezdec Jan Kopecký bude v pátek ve světové premiéře závodit s novým vozem Škoda Fabia R5. Borec z Kostelce nad Orlicí s ním bude usilovat o vítězství v Rallye Šumava.

Jan Kopecký (vlevo) diskutuje se svým týmovým indickým kolegou Gauravem Gillem. | foto: Škoda Motorsport

„Vývoj běžel podle plánu, takhle jsme si to ve Škodovce určili. Český rallyeový fanoušek může být spokojený, že auto poprvé uvidí doma v Česku,“ poznamenal předloňský mistr Evropy a loňský asijskopacifický šampion Kopecký, který s novým modelem absolvuje kompletní domácí mistrovství.

První závodní kilometry vás teprve čekají, ale spoustu testovacích už máte za sebou. Jak vám nové auto vyhovuje?
Kilometrů jsme najezdili opravdu dost a dojmy jsou vcelku pozitivní. Auto bude stoprocentně jiné než dvoulitr. Věřím, že bude minimálně tak rychlé.

Dá se nová Fabia R5 s modelem S2000 srovnat?
Nesrovnával bych je. Je to jiné auto. Podobají se jen dosaženými časy. Řídí se pohodlně, ale opravdová rychlost se ukáže až v prvních závodech, protože na testu se dá nasimulovat všechno. Teprve po Šumavě a dalších závodech zjistíme, na co se dál zaměřit, co bude potřeba zlepšit.

Musíte změnit jezdecký styl?
Je to turbomotor, jede se jinak. Podle pocitu dosahuje úžasných křivek, má plochý krouťák. Není tak precizní na přeřazení jako dvoulitr. Když člověk udělá chybu, má čas ji napravit. Rychlejší budou výjezdy ze zatáček.

Kolik kilometrů jste v testech najezdili?
Na statistikách nelpím, tak vám to neřeknu. Pro mě stejně není důležité, jestli jsme najezdili 5, nebo 50 tisíc kilometrů, ale jestli je auto rychlé a spolehlivé.

Kde bylo testování nového auta nejsložitější?
Nejvíc extrémů jsme zažili v Řecku. Tratě tam jsou hodně náročné, jede se třeba po obrovských kamenech. Navíc v teplotách přes čtyřicet stupňů.

Automobilky, které už s modely R5 vyjely, spolehlivost hodně trápí. Bylo to pro vás varování?
Spolehlivost byla doménou Fabie S2000. Když zákazníci dodržovali předepsané intervaly repasí, auto bylo téměř nezničitelné. Inženýři se znovu zaměřili na tento aspekt. Nevzpomínám si, že bychom během testování měli technické problémy. A se svými zkušenostmi a nastavenou laťkou určitě bychom nepustili do světa auto, které nebude fungovat.

Bude vyhrávat s novým autem jednodušší?
To ne. Konkurence nebude spát. Platí to pro šampionát WRC2 i pro Česko. Každý se bude snažit porazit nás jako v minulých letech.

Už víte, jaký bude váš program v roce 2015?
Pojedu na Šumavě a pak celý domácí mistrák.

A co zahraničí?
Doufám, že po dlouhé době se svezu také v mistrovství světa. Bylo to mé přání. (Podle týmového šéfa Michala Hrabánka by Kopecký měl startovat ve vybraných podnicích mistrovství světa, poprvé v červnu na Sardinii.)

Už se těšíte na první start?
Kdybych byl v týmu nováčkem, asi bych se klepal nervozitou. Ale snad mám už dost zkušeností, abych to zvládl. Šumavu jsem jel několikrát, těším se. Hlavně doufám, že naše účast s novým autem přiláká spoustu fanoušků.





Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.