Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Křižovatka smrti leží u Třebechovic, kraj má i další kritická místa

  10:00aktualizováno  10:00
Sedmnáct vážných nehod a sedm mrtvých či těžce zraněných: takový je účet křižovatky mezi Třebechovicemi a Krňovicemi za uplynulých 36 měsíců. Tragická bilance z ní dělá druhé nejkritičtější místo na silnicích v celé České republice. Hrozivé jsou i další silnice v Královéhradeckém kraji.

Srážka osobního vozu s kamionem na cestě mezi Třebechovicemi pod Orebem a Týništěm nad Orlicí | foto: Foto: Archiv HZS Královéhradeckého kraje (18.10.2012)

V průměru to vychází, že k odbočce na Krňovice sprintuje záchranka nebo letí vrtulník každý druhý měsíc. Naposledy ve středu, kdy zde po srážce octavie s kamionem bojoval o život těžce zraněný řidič (více zde).

V celé zemi existuje jen jediné místo, kde se během tří posledních let stalo více tragických nehod. Letos je dokonce zdejší statistika nejhorší: šest srážek a stejný počet těžce zraněných. Dalších sedm nehod skončilo pomačkanými plechy.

Pět kritických míst na silnicích v kraji

  • Křižovatka mezi Třebechovicemi a Krňovicemi: šest nehod, šest těžkých zranění, dalších sedm lehčích nehod.
  • Podjezd u Semonic: čtyři nehody, jeden mrtvý, tři těžká zranění. Příčinou byl vždy náraz do pevné překážky, dvakrát pod vlivem alkoholu.
  • Křižovatka mezi Roudnicí a Lhotou pod Libčany: tři nehody a pět mrtvých. Letos se zde přihodilo dalších šest lehčích nehod.
  • Náchod, křižovatka s ulicí kpt. Jaroše: tři nehody, jeden mrtvý, tři těžce zranění. V databázi je dalších sedm lehčích nehod.
  • Křižovatka mezi Lochenicemi a Trotinou: dvě nehody, jeden mrtvý a jeden těžce zraněný. Dalších 11 nehod se obešlo bez vážnějších následků.

Tato bilance vyplývá z dat Allianz pojišťovny, která dvakrát do roka mapuje nejkritičtější místa na českých silnicích.

"Na této křižovatce jsem viděl zemřít motorkáře. Jel po hlavní a nedalo mu přednost auto přijíždějící od Krňovic. Byl to strašný pohled, sám jsem měl co dělat, abych včas zastavil," říká šofér z povolání, jenž se představuje jako Michal.

Pět mrtvých má letos na svědomí křižovatka mezi Roudnicí a Lhotou pod Libčany. V součtu je však "až" na třetím místě v Královéhradeckém kraji, protože všichni zemřeli při třech vážných nehodách. Čtyři srážky, jeden mrtvý a tři těžce zranění: to je druhá příčka a rizikový podjezd u Semonic, který je jen pár stovek metrů před Jaroměří.

"Projekt sleduje dopravní nehody s těžkými následky, které se udály za poslední tři roky," vysvětluje Tomáš Vysoudil z Allianz.

Přestože druhé místo křižovatky u Třebechovic za poslední tři roky nahání hrůzu, mnohem horší byl pohled na tabulku nejkritičtějších míst Česka jen za rok 2011. Loni totiž Královéhradecký kraj vládl, když měl své zástupce v první čtyřce.

1. místo: zvlášť nebezpečný úsek u Milovic.

2. místo: stejně kritická silnice u Samšiny, kde při dvou nehodách zemřeli čtyři lidé.

4. místo: křižovatka mezi Lhotou pod Libčany a Roudnicí.

Další pro kraj smutnou statistiku nedávno odhalila studie rizikových silnic automotoklubu ÚAMK. Podle nejnovější rizikové mapy se v Královéhradeckém kraji nejvíc bourá na cestách mezi Hradcem Králové a Hořicemi a na neblaze proslulé silnici mezi Hradcem a Jaroměří.

To jsou jediné dvě komunikace, které si v regionu vysloužily černou barvu znamenající nejvyšší pohotovost a nebezpečí.

"Silnice do Jaroměře je rovná a zdánlivě přehledná, ale kvůli mírně zvlněnému terénu je tam předjíždění velmi nebezpečné," varuje vedoucí dopravní policie na východě Čech Karel Bušta, který souhlasí s označením "nejrizikovější" i pro hlavní tah na Jičín: "Příčinou většiny nehod na této silnici je nepřiměřená rychlost."

Příští rok bude s největší pravděpodobností vyčerněná rovněž silnice mezi Vamberkem a Rybnou nad Zdobnicí, po které denně projede více než šest tisíc automobilů. Jen během čtyř loňských měsíců zde při nehodách zemřeli čtyři lidé.

"Ta silnice nás opravdu trápí. Je tam třeba maximální předvídavost," říká vamberecký starosta Jan Mazúch.

Automotoklub rizikové dopravní mapy aktualizuje každé dva roky. Zatímco v aktuální verzi se černají jen dvě silnice, ještě v roce 2005 jich jen v kraji bylo deset a úplně nejhůř vyšlo široké okolí Trutnova.





Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.