Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lídři mají kupu přání k hradeckému parkování. Ke skutkům daleko

  12:21aktualizováno  12:21
Kandidáti na primátora Hradce Králové debatovali o problémech s dopravou a parkováním, které bude ještě skoro tři dekády spravovat kritizovaná firma. Všichni mají řadu nápadů, které ale nebude snadné realizovat.

Předvolební debata lídrů kandidátek v Hradci Králové | foto: Jan Strouhal, MAFRA

Zatímco na výstavbě silnic, které by odvedly tranzitní dopravu z Hradce, se ve čtvrtek odpoledne lídři v kulturním domě Střelnice shodli, v názorech na parkovací systém se rozcházejí. Parkování spravuje firma ISP, donedávna fungující pod jménem Atol.

"Přesun sídla ISP do Prahy není vůči městu seriózní," uvedla Hana Orgoníková z ČSSD. Dodala, že daně, které ISP odvede, se tak do Hradce nevrátí.

Navrhla, aby se před školkami či úřady parkovalo půl hodiny zdarma a aby společnost ISP vrátila své sídlo do Hradce. Jenže k tomu firmu žádný politik donutit nemůže.

"Co se týče Atolu, o tom bych mohla psát knihu," řekla Lenka Trkalová (KSČM), organizátorka petice proti systému parkování.

Vít Jehlička ze Strany svobodných občanů by prověřil všechny možnosti jak smlouvu s ISP zrušit: "Kdybych se stal primátorem, vzal bych si to jako jeden z prvních úkolů."

Co dělali ti, co vládli?

Jiřího Morávka ze Suverenity fascinuje, že všichni chtějí parkovací systém změnit, ale současné koaliční strany ještě pro změnu v parkování nic neudělaly.

Posluchači debaty lídrů kandidátek v Hradci Králové

Posluchači debaty lídrů kandidátek v Hradci Králové

Agituje i sádra na zlomené noze kandidáta Martina Dvořáka.

Agituje i sádra na zlomené noze kandidáta Martina Dvořáka.

"Už teď je v usnesení rady, aby ISP připravil nějaké návrhy," odporovala mu kandidátka na primátorku za ODS Pavla Finfrlová.

Podle Ivany Bezdíčkové z Věcí veřejných už její strana o změnách v parkovacím sytému s ISP jedná: "Jsme si jisti, že je možno dojít k oboustranné shodě."

Martin Dvořák z Volby pro město dodal, že dnes je běžné, že se ve městech za parkování platí a že parkovací systém provozují soukromé firmy.

Richard Nádvorník (TOP 09) by chtěl řešit parkování na sídlištích a dopravu v přetížené Kladské ulici.

Ať lodě plují až do centra Hradce

S originálním nápadem přišel lídr Evropské demokratické strany Jaroslav Čapek. Podle něj by se Hradec měl připojit na takzvanou vodní cestu, která by poté, co bude dovedena do Pardubic, umožnila plout rekreačním lodím až do centra Hradce.

Podle Zdeňka Finka z Hradeckého demokratického klubu je důležité, aby byl Hradec připraven na případnou výstavbu severní tangenty a měl naplánovány a projednány její možné trasy.

Adam Záruba ze Změny pro Hradec navrhl dovést linky městské dopravy až na nové sídliště na Plachtě. Ivana Bezdíčková vidí problém v tom, že plánovaná stavba obchodního centra u malšovického stadionu zatíží druhý městský okruh sedmi tisíci auty denně a obchodní centrum na místě bývalého autobusového nádraží Koruna dalšími šesti tisíci vozy.

Při besedě došlo i na téma pronájmu městského bytu sdružení Civitas per populi hradecké radní Vladimíry Šilhánkové za mnohem výhodnější cenu, než je obvyklé.

Ředitel artkina Centrál a lídr kandidátky Doma v Hradci Leoš Kučera řekl, že by chtěl mít za pronájem kina také tak nízký nájem.

Dvořák, který reprezentuje stejnou stranu jako Šilhánková, uvedl: "Osobně si myslím, že to neměla dělat, i když to bylo legální." (více o pronájmu za pakatel čtěte zde)





Hlavní zprávy

RODOS V+J Teodoridis s.r.o. - Vasilis Teodoridis
Řidič vnitrostátní dopravy

RODOS V+J Teodoridis s.r.o. - Vasilis Teodoridis
Královéhradecký kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.