Místní fotbalisté i hokejisté se "lvími" dresy sice hráli kratší dobu, avšak jejich fanoušci si na úbory zvykli. Ale teď se jich musí vzdát. Město šelmu nahradilo zeleno-modrým obrazcem, novým oficiálním logem Hradce.
A fandové se bouří. Stejně jako to udělali pardubičtí diváci, jimž hokejový klub vygumoval koně a nahradil jej pouhým nápisem Eaton.
Ani hokejový dres se nesetkal s pozitivními ohlasy
Jako první své dresy ukázali fotbalisté, ale pozitivní ohlasy nezaznamenali. "Na fotbal chodím pravidelně a letos jsem si chtěla koupit i dres. Ale když jsem na něm místo lva viděla to modro-zelené nicneříkající logo, vzdala jsem to," říká Lucie Trundová.
Podobně jsou na tom i další fanoušci. Svou nevoli dali znát už při nákupech suvenýrů na novou sezonu. "Je pravda, že se fanouškům nový dres nelíbí, ale dresy se prodávají," uvádí Milan Šedivý z marketingového oddělení klubu, podle kterého se nejvíce dresů prodalo na začátku roku.
Jenže tehdy bylo ještě bílé tričko opatřené lvem. Nové logo tolik netáhne: "Čekali jsme, že prodej bude lepší a nových dresů prodáme víc, ale nestěžujeme si," pokračuje Šedivý a dodává, že malý prodej může mít dva důvody: "Možná je to logem, ale také třeba současnou ekonomickou situací."
"Megatrapný logo pokazilo dres"
V polovině září pak fotbalisty následovali i prvoligoví hokejisté. V zahajovacím kole sice vyhráli na ledě Znojma 5:3, ale u svých fanoušků příliš nezabodovali.
Ihned po utkání se na internetovém diskusním fóru neřešil výsledek, ale spíš nové logo. "Jak koukám na fotky ze Znojma, ten paznak místo toho jediného a správného znaku na dresech je fakt velká příšernost. Teď už je dres jen snůškou reklam a nic hezkého na něm nezbylo," napsal třeba fanoušek s přezdívkou MarS.
Podobně reagoval i bývalý předseda hradeckého fanklubu Radek Vencl: "Megatrapný logo pokazilo slušnej dres."
Další z chatujících dokonce vyzval primátora Divíška, aby na dres vrátil lva. "Dres s novým logem se prodává zatím jen krátce. Na porovnání s loňskou prodejností je proto brzy," uvedl marketingový manažer klubu Petr Neckař.
Lev se vrátí nejspíš už v příští sezoně
Fanoušci by se lva na dresech mohli dočkat zase v příští sezoně. Pro jeho návrat je i náměstek hradeckého primátora a předseda představenstva hradeckého hokejového klubu Martin Soukup.
"Hradec Králové byl jedním z posledních velkých měst, které takzvaný turistický logotyp nemělo. Nové logo se samozřejmě promítá do všech oblastí propagace kraje, tedy i do sportu. Není to ale žádné dogma. My tuto diskusi vnímáme a je dobře, že se rozpoutala," říká Soukup.
"Je hodně pravděpodobné, že se lev na dresy vrátí," dodává.