"Firma zatím zůstává jako samostatný právní subjekt, já v ní ale figurovat nebudu. Už jsem zaměstnancem Veolie, budu obchodním manažerem," řekl iDNES.cz dosavadní generální ředitel Orlobusu Jan Klíma.
V Orlobusu působil od začátku, jezdit se začalo v roce 2001. Firmu Klíma prodával jako jediný majitel. Kolik za více než desetileté budování autobusové společnosti dostal, odmítl zveřejnit. Cenu transakce nesdělila ani Veolia Transport Východní Čechy, která firmu se sídlem v Novém Městě nad Metují koupila.
Štika spolkla okounaOrlobus Veolia Transport Východní Čechy Pod mateřskou společnost Veolia Transport patří celkem pět společností v Česku a dvě na Slovensku, jejich obrat je 3,6 miliardy korun ročně. |
Orlobus každopádně za tu dobu pokryl svými linkami území zhruba ohraničené městy Náchod, Jaroměř, Hradec Králové, Rychnov nad Kněžnou a Deštné v Orlických horách, čtyři linky z této oblasti jezdí také do Prahy.
Zatím se nic nemění, později se uvidí
Firma ubezpečila své zákazníky, že trasy linek, jízdní řády ani design autobusů se kvůli změně vlastníka zatím měnit nebudou.
Protože ale Veolia Transport Východní Čech na Královéhradecku také působí, může v zatím neurčeném čase ke změnám dojít.
"Očekáváme, že nám Orlobus v kraji doplní portfolio. Na dálkových linkách na Prahu může dojít k nějakým duplicitám, ale to budeme teprve vyhodnocovat," konstatoval pro iDNES.cz marketingový ředitel Veolie Ivo Novotný.
Nový majitel se v Orlobusu uvedl nákupem pěti nových, částečně nízkopodlažních autobusů SOR, které šly do provozu minulý týden.
Původní vlastník Jan Klíma bude další růst "svého dítěte" sledovat z nové firmy. "Teprve se uvidí, zda byl prodej dobrý tah. Nějakou dobu bude trvat oťukávání, je příliš brzy to hodnotit," míní bývalý ředitel.
Jeho novým posláním bude podle Novotného rozvoj dopravního byznysu ve východočeském regionu. Veolia chce využít Klímových zkušeností.