Majitelé Snahy z Jaroměře na Náchodsku chtějí obnovit slávu historické značky...

Majitelé Snahy z Jaroměře na Náchodsku chtějí obnovit slávu historické značky obuvi a zdesetinásobit výrobu. | foto: ČTK

Majitelé Snahy touží obnovit slávu značky a zdesetinásobit výrobu obuvi

  • 11
Majitelé Snahy z Jaroměře na Náchodsku chtějí obnovit slávu historické značky obuvi a do roku 2019 zdesetinásobit výrobu. Investují do toho přes 60 milionů korun. Firma chce zatím oslovit zejména soukromé prodejce obuvi z menších a středních měst.

Koupila proto výrobní areál po Karose, který v současné době přestavuje. „Investice vyjde na víc než 60 milionů korun,“ řekl ČTK na brněnských veletrzích Styl a KABO předseda představenstva společnosti Radim Dvořák.

Snaha

  • Společnost Snaha byla založena krátce po osvobození Československa v roce 1945, nejprve jako výrobní družstvo.
  • V novodobých dějinách po roce 1991 je akciovou společností. Ve výrobním sortimentu obuvnického závodu Snaha převládaly od vzniku společnosti produkty denní potřeby.
  • Nejpoužívanějším materiálem byla vždy přírodní kůže. Novinky teď firma představila na veletrhu v Brně.
  • Má více než desítku nových modelů. Svou účast na veletrhu Snaha pojímá jako znovuzrození značky.

Snaha je tradiční výrobce obuvi, kterého ale aktuálně živí především ochranné prostředky proti pádu. Konkrétně jde o tělové postroje pro stavební dělníky, systémy a lana. Firma je vyrábí ve velkém a vyváží do Izraele, na Střední východ i do zemí Evropské unie. Tato činnost také tvoří většinu obratu firmy z loňských 37 milionů korun.

Samotná obuv se na tržbách podílí do pěti procent. Firma vyrobí ročně asi 20 tisíc párů obuvi, ale už za tři roky to má být až čtvrt miliardy. Firma bude také nabírat nové zaměstnance. V současnosti zaměstnává asi 50 lidí. Nově jich chce přijmout dalších dvacet a v další etapě zhruba stejný počet.

“Byli bychom velmi rádi, kdyby tržby za obuv v budoucnu dělaly větší část tržeb společnosti. Struktura tržeb by se měla ve prospěch obuvi posunout na šedesát procent,“ uvedl Dvořák.

Ten také tvrdí, že reakce prodejců na nové modely byla pozitivní. Firma chce oslovovat zatím zejména soukromé prodejce obuvi z menších a středních měst, kteří podle Dvořáka nebudou muset držet velký sklad. Minimální odběr je karton s 12 páry obuvi různých velikostí a typů. „Dopravu zajistíme několikrát týdně,“ uvedl Dvořák.

Podle něj Snaha prodlouží i lhůtu splatnosti pro prodejce na dvojnásobek oproti zvyklostem, tedy až na 30 dní.