Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Kvasinách se už vyrábí yeti s novou tváří. První bude do dvou dnů

  14:18aktualizováno  14:18
Dělníci ve Škodě Auto v Kvasinách začali v pondělí se sériovou výrobou modernizovaného modelu Yeti. Z přestavěné linky budou souběžně sjíždět obě verze terénního vozu, městská i outdoorová.

Výroba v Kvasinách naběhne postupně. | foto: Škoda Auto

První auto modernizovaného modelu sjede z linky už v úterý nebo ve středu. Během pondělka začali pracovníci Škody Auto svařovat nové karoserie.

Fotogalerie

"O víkendu se v závodě předělávala některá pracoviště, zejména svařovna karosérií a finální montáž. V pondělí ráno jsme zahájili sériovou výrobu, obešlo se to bez komplikací," uvedl mluvčí Škody Auto Jozef Baláž.

Na stejné lince se vyrábí i limuzína Škoda Superb, jejíž vzhled firma obměnila v květnu. Od ledna se do Kvasin vrátily také roomstery.

Jaký bude zájem, se teprve ukáže

Náběh ve výrobě zmodernizovaného yeti bude postupný a měl by se dostat na stejnou kapacitu jako původní model. "Produkce by měla naběhnout v horizontu dnů. Kapacita linky je v první dny nižší," konstatoval Baláž. Zaměstnanci se školili už během nulté série.

Jak se Škoda Yeti prodává

Do konce letošního října se prodalo celosvětově zhruba 288 700 vozů. Za rok 2012 dodala Škoda Auto asi 87 400 vozů Yeti, což byl nárůst o 24,3 procenta. Za prvních deset měsíců roku 2013 se prodalo 67 300 vozů. V Evropě drží yeti čtyřprocentní tržní podíl mezi kompaktními SUV, v Česku je ve své třídě nejprodávanější.

Nový model bude k dostání od ledna, už nyní se dá ale objednávat. "Prozatím nelze dělat žádné závěry, jaký zájem bude, ale naše výrobní kapacita je pro nejbližší období plně naplněná," doplnil mluvčí.

Škoda bude doprodávat ještě starší model Yeti. Poslední tyto vozy smontují v Kvasinách během tohoto týdne.

Kvasinský závod se nyní rozšiřuje o novou svařovnu, do níž společnost investuje přes 1,6 miliardy korun. Spekuluje se, že by se tam díky tomu mohlo vyrábět velké SUV, avšak ve hře je i Španělsko. Začátkem listopadu kvůli tomu škodováčtí odboráři pohrozili stávkou (více čtěte zde).

Yeti uspěl u čínských zákazníků

Automobilka začala s výrobou kompaktního SUV Yeti v roce 2009, ten patří nyní k nejúspěšnějším modelům značky. Škoda ho vyrábí i v Rusku, prodává jej v Číně a koncem roku tam uvede prodlouženou verzi, kterou bude vyrábět partnerská společnost Shanghai Volkswagen.

Nový Yeti nebude mít charakteristickou čtveřici světel a dostal tvář ostatních nových škodovek (více čtěte zde). Světla v nové přídi jsou ostřeji řezaná a v nabídce jsou i bi-xenonové světlomety s integrovanými LED světly pro denní svícení. Změnila se také záď vozu. Zákazník si může objednat poprvé i parkovací kameru.

Škoda Auto ohlásila ke konci září růst, avšak tržby se jí meziročně snížily o víc než šest procent. Zdůvodňuje to obtížnou situací hlavně na evropském trhu s automobily a také náběhem osmi nových nebo přepracovaných modelů.





Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.