Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Bydžov staví autobusový terminál, Náchod začal po mnoha zvratech

  7:12aktualizováno  7:12
V Náchodě a Novém Bydžově se staví nová autobusová nádraží. Náchodský terminál bude hotový příští léto, novobydžovský budou cestující využívat už na konci tohoto roku.

V Novém Bydžově se cestující svezou z terminálu už letos. | foto: PRODIN a.s. Pardubice

Po mnohých peripetiích a zvratech se v polovině srpna konečně rozjela největší investiční akce v novodobé historii Náchoda.

Ještě před měsícem přitom vůbec nebylo jisté, jestli se nové autobusové nádraží s původním rozpočtem 63 milionů korun začne stavět.

Rekonstrukce autobusového nádraží začíná demolicí starého objektu vodárny, kiosků a dalších přilehlých budov.

Fotogalerie

Cenu se povedlo veřejnými soutěžemi srazit téměř na polovinu, terminál by měl nakonec stát zhruba 35 milionů korun.

Dvouměsíční zpoždění ale posune termín jeho dokončení. "Z důvodu technologického postupu zasáhne realizace do zimních měsíců a tím dojde k posunutí původně avizovaného termínu dokončení na letní měsíce," vysvětlil místostarosta Náchoda Tomáš Šubert.

"Přesný termín bude záviset na klimatických podmínkách během stavby a bude průběžně upřesněn," dodal Šubert.

Prozatím se nádraží přesunulo a autobusy staví v ulici Za Teplárnou, kam město umístilo mapu s čísly stání. Cestující provizorně vystupují před areálem společnosti CDS v ulici Borské.

Terminál v Náchodě bude mít průhlednou střechu

Nový terminál bude mít průhlednou střechu ve tvaru písmene "S" a naváže přímo na historickou budovu železničního nádraží, takže cestující budou moci přestupovat suchou nohou.

Vzniknou čtyři příjezdová a deset odjezdových stání pro autobusy.

Obnovy se dočká i přilehlý park, který je známý nepořádkem a v jeho zákoutích se dosud scházela nejrůznější individua. Už brzy se park zvětší a zazelená, téměř milion korun město získalo jako dotaci z ministerstva životního prostředí.

Poklepání základního kamene odsouvaly i staré toalety v nádražní budově.

Demolici totiž brzdil převod výpravních budov do majetku Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC) a starosta Náchoda se kvůli tomu dokonce sešel s ministrem dopravy a generálním ředitelem Českých drah.

Teprve když město přišlo s řešením, že zakoupí mobilní toalety, zdánlivě neřešitelná situace se pohnula.

I Nový Bydžov propojí autobusové nádraží s vlakovým

V Novém Bydžově už je stavba nového autobusového nádraží v plném proudu. Dělníci v ulici Milady Horákové před vlakovým nádražím pracují od dubna a hotovo má být do konce roku.

"Předpokládáme, že hlavní část bude dokončena v prosinci," říká Bohuslav Zachař, vedoucí bydžovského odboru investic a rozvoje.

Nový terminál vyjde na necelých 39 milionů korun, převážnou část pokryje dotace.

Souběžně se železnicí, v místech bývalých uhelných skladů, vzniká šest zastřešených nástupišť, odbavovací hala a zázemí jak pro cestující, tak pro řidiče.

Právě to v Novém Bydžově, který je spádovým územím pro 20 tisíc lidí, dosud nejvíce chybělo. Na stávajících autobusových zastávkách v ulici J. E. Purkyně není ani jediná stříška, navíc jsou od vlakového nádraží vzdálené pět minut chůze.

"Základní vize je přiblížit vlakovou a autobusovou dopravu do jedné lokality," dodává Zachař s tím, že spolu s výstavbou terminálu město v dané lokalitě vybudovalo novou vodovodní a kanalizační síť.

"Máme hotové spodní stavby a sítě, teď už se dělají chodníky, komunikace a odstavné plochy na povrchu, staví se nádražní hala s čekárnou, kancelářemi a sociálním zařízením," informuje bydžovský starosta Pavel Louda.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.