Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mrtvých v Hradci ubylo, nejvíce vážných nehod eviduje Náchod

  13:13aktualizováno  13:13
Hradec Králové se podle statistiky jedné pojišťovny v letošním roce stal pro řidiče druhým nejbezpečnějším krajským městem. Mezi okresy jsou na špici Jičín a Rychnov nad Kněžnou. Naopak Náchod je zejména vinou hlavního tahu na Polsko opět na chvostu.

Cyklista zemřel po srážce s autem na Náchodsku (30. 7. 2014). Náchod letos skončil ve statistice předposlední. | foto: KŘP Královéhradeckého kraje

Nepozornost, rychlá jízda, nezvládnutí řízení. To jsou nejčastější příčiny smrtelných nehod, které se v Hradci Králové staly od začátku letošního roku.

Hradec je druhý v republice

Mezi 13 krajskými městy v České republice obsadil Hradec Králové za první pololetí letošního roku 2. místo. S těžkými následky se méně bouralo jen v Ústí nad Labem.

Oproti stejnému období vloni si Hradec hodně polepšil. V roce 2013 totiž skončil uprostřed tabulky na 7. místě.

„Index vychází ze statistik dopravních nehod policie a vyjadřuje úroveň nehodovosti na základě počtu usmrcených a těžce zraněných osob při dopravních nehodách ve vztahu k počtu obyvatel daných měst,“ vysvětluje mluvčí pojišťovny Ivana Buriánková. Index klade důraz především na nehody zaviněné nepřiměřenou rychlostí v zastavěné oblasti obcí.

I přesto podle indexu bezpečnosti, který každý rok dávají dohromady odborníci České pojišťovny, patří Hradec k nejbezpečnějším krajským městům. Alespoň co se týká nehod se smrtelným či těžkým zraněním.

Počet nehod stoupl

Statistiky hradeckých policistů to potvrzují. Avšak i když počet nehod v prvním pololetí meziročně trochu stoupl, na silnicích se umíralo méně.

„Loni při 654 dopravních nehodách zemřelo sedm osob a 17 se jich těžce zranilo. V letošním prvním pololetí se nehod stalo 711, ale zemřeli pouze dva řidiči a těžce zraněných bylo 13,“ říká mluvčí hradeckých policistů Lenka Burýšková.

Nejčastější příčinou nehod podle policejních záznamů byl v obou letech ve více jak 50 procentech nesprávný způsob jízdy, následovaný nedáním přednosti v jízdě a nepřiměřenou rychlostí. V drtivé většině nehody zavinili řidiči, cyklisté letos mohli jen za 14 nehod.

„Výsledek nás samozřejmě těší. Kromě každodenního dohledu nad bezpečností a plynulostí silničního provozu a nad dodržováním pravidel v dopravě se na něm podílí i preventivní akce a také stále modernější a bezpečnější konstrukce vozidel,“ míní Burýšková.

V Jičíně se narozdíl od loňska vážná dopravní nehoda nestala

Statistika sleduje kromě krajských měst také bezpečnost na silnicích v 59 městech okresních.

Regionálním skokanem se oproti minulému roku stal Jičín, který obsadil v 1. pololetí roku 2013 nehezké 57. místo, začátek letošního roku ho ale vynesl na 1. až 12. místo, o které se dělí obce, v nichž se za dané období žádná vážná nehoda nestala.

S Jičínem se mezi městy s „čistým štítem“ objevil i Rychnov nad Kněžnou, který jednu z předních pozic obhájil. „Oproti stejnému období v minulém roce je však měst, kde se nestala vážná nehoda, méně. Loni si totiž pomyslný čistý štít zachovalo hned 20 měst,“ upozorňuje Buriánková.

Z dvacítky měst, ve kterých se loni v prvním pololetí nestala žádná nehoda, se naopak propadl Trutnov. Město letos skončilo na nelichotivém 53. místě z 59.

Statistiku ovlivnila také nehoda z letošního ledna, kdy řidič v Trutnově na přechodu srazil a usmrtil seniorku, v červnu se tam těžce zranila starší žena, která kvůli zdravotní indispozici z horka vjela do protisměru a čelně se srazila s protijedoucím vozidlem.

Nejhůře v kraji dopadl Náchod

Ještě hůř než Trutnov dopadl Náchod, skončil předposlední. Hůř na tom co do nehodovosti bylo už jen Uherské Hradiště.

Mluvčí náchodské policie Eva Prachařová k tomu říká: „Smrtelnou nehodu v letošním prvním pololetí neevidujeme žádnou, těžkých zranění pět. Loni se těžce zranili čtyři lidé a také žádný nezemřel.“

Náchod, jehož středem vede hlavní tah na Polsko, se v žebříčku umisťuje na dolních pozicích pravidelně. Důvodem je podle odborníků stále neexistující obchvat města, za nějž obyvatelé pravidelně bojují.

„Při směrovém průzkumu dopravy v roce 2013 jsme na nejvytíženější náchodské kruhové křižovatce u Slávie naměřili průměrný denní průjezd téměř 30 tisíc vozidel všemi směry. To výrazně převyšuje počet všech osob žijících ve městě,“ upozorňuje Prachařová. Náchod má na 20 tisíc obyvatel.

Stejně jako v jiných městech i řidiči bourající v Náchodě nejčastěji hřeší nedáním přednosti, nevěnováním se řízení a rychlou jízdou.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Rapper Common si na předávání Oscarů vybral smoking Prada se sametovým sakem,...
Hip Hop Kemp ozdobí herec a raper Common, dorazí na 500 účinkujících

Hip Hop Kemp, podle americké stanice CNN jeden z padesáti nejlepších festivalů na světě, začne ve středu ve Festivalparku na letišti v Hradci Králové svůj 16....  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Královéhradecký kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Hroch Karl Wilhelm po příjezdu do dvorské zoo zkoušel nový výběh se staršími...
Dvorská zoo přišla o mladého hrocha. Uhynul zřejmě po kousnutí od samice

V zoo ve Dvoře Králové nad Labem uhynul dvouletý samec hrocha Karl Wilhelm. Utrpěl zranění v tříslech zadní nohy, kvůli němuž dostal otravu krve. Hodně toho...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.