„Rozhodli jsme se vyjít vstříc požadavkům obcí ležících podél železnice. Hlavní změnou bude zcela nový vlak, který vyjede v 21 hodin z Doudleb do Rokytnice. Po cestě bude mít přípoj ze směru od Hradce Králové i Letohradu,“ říká krajský radní pro dopravu Karel Janeček.
Další úpravy jízdního řádu potěší cestující, kteří doposud museli při cestě z Rokytnice dlouho čekat ve Vamberku, ve stojícím vlaku doposud trávili i více jak 20 minut.
„Spoje budou odjíždět z Rokytnice o 9 minut později a cestující budou čekat v Doudlebách nad Orlicí," vysvětluje mluvčí kraje Michal Friček. V Doudlebách lze přestoupit na rychlý přípoj do Letohradu.
Vedení kraje slíbilo, že v následujících dvou letech by neměly ubývat žádné vlaky. „Rozsah dopravy zůstane minimálně stejný, určitě nebude nižší," uvedl hejtman Lubomír Franc.
Na čím dál horší železniční spojení si stěžovali starostové obcí v Orlických horách a podhůří. Memorandum za zachování a další rozvoj železniční dopravy podepsalo třicet z nich, mimo jiné v něm žádali kraj o otevření trhu pro konkurenci Českých drah (více čtěte zde).