"Je to první a vlastně i jediný autodrom na Královéhradecku," říká autor projektu CzechRing a úspěšný jezdec Karel Pohner.
Na sobotních závodech nebudou chybět buginy, offroady nebo dakarská tatra Tomáše Tomečka. O nejdelší skok přes nový most se pokusí zpěvák a závodník Daniel Landa.
K vidění budou také legendární sportovní a závodní veteráni, historické motocykly, takzvaní driftaři a představí se nejnovější modely sportovních automobilů od světových výrobců. V závodě s helikoptérou se utká jeden z mistrů České republiky v rally Roman Kresta nebo Josef Peták. Pořadatelé připravili také trialovou show nebo ukázky speciálů pro sprint.
Nový polygon je jediný v Česku, který závodníkům nabízí mimoúrovňové křížení asfaltových vozovek. Jezdit tak mohou v duálním závodě dvě auta proti sobě a přes most budou závodníci skákat přes 15 metrů.
"Součástí této mostní konstrukce je také nadchod pro pěší, který umožňuje přechod hlavní dráhy," vysvětluje Pohner, který bude hradecký autodrom provozovat.
Amatéři mohou otestovat svoje auto
Závodit na něm budou nejen rally auta a vozy formulového typu, ale rychlou jízdu si může vyzkoušet každý. Dokonce i amatéři mají možnost rezervovat si dráhu a za poplatek otestovat vlastní nebo vypůjčené auto.
Vybudování dráhy stálo investora 18 milionů korun a od prvních studií uplynuly necelé dva roky. Dráha má dva okruhy, základní asfaltový okruh měří jeden 1,5 kilometru, druhý je delší a je určen především pro rallyová auta.
"Už máme rezervace až do listopadu, pojedou se tady například závěrečné závody Edda Cup nebo Rallye Chrudim. Dráha je ideální i pro testování, pro různé akce si ji rezervují také firmy," uvádí Pohner, který na zimu plánuje školu smyku.
Podle něj spočívá hlavní přednost autodromu v tom, že hradecký Festivalpark nabízí návštěvníkům perfektní zázemí.
"Areál pojme až 30 tisíc lidí, jsou tady travnaté plochy a parková úprava. Takové zázemí nemá žádný jiný areál, často bývají špinavé," říká provozovatel.