Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Aupark v Hradci bude, potvrdil krajský úřad. Zbývá stavební povolení

  9:32aktualizováno  9:32
Krajský úřad nevyslyšel kritiku několika občanských sdružení a potvrdil územní rozhodnutí pro komerční centrum Aupark, které má vzniknout v centru Hradce Králové. Obchodní dům tak potřebuje vyhrát už jen poslední administrativní bitvu: o stavební povolení.

Plánované obchodní centrum Aupark Koruna v Hradci Králové | foto: Repro MF DNES

Komerční centrum Aupark získalo zásadní územní rozhodnutí, usiluje o stavební povolení a developerská společnost HB Reavis je připravena v případě vítězství v další papírové bitvě okamžitě začít stavět.

"Finišujeme s podklady, které odevzdáme na přelomu roku. Dá se odhadovat, že příští rok na jaře bychom mohli mít vydáno stavební rozhodnutí. Buď se nikdo neodvolá a můžeme začít stavět, je však pravděpodobnější, že se někdo odvolá. Ale i v tom případě očekáváme, že příští rok na podzim budeme moct začít," říká mluvčí společnosti HB Reavis Ladislav Pavlík.

Centrum Aupark v Hradci Králové

Společnost HB Reavis má připraveny podklady pro stavební povolení, a když se nesetká s námitkami, centrum by mohlo začít růst už příští rok a otevřít se na jaře 2015. Součástí projektu má být rovněž parkovací dům zhruba pro 1 230 vozů.

Aupark nabídne nájemcům pronajímatelnou plochu 24 420 metrů čtverečních, má v něm být kolem 170 obchodů a necelá tisícovka pracovních míst. Výstavba obchodního centra má stát nejméně 1,5 miliardy korun. Kruhovou křižovatku navrhl architekt Patrik Kotas a zaplatí ji město.

Přestože budování obchodního centra je nejspíš neodvratné, kritici se nevzdávají.

Zmizí bezplatná parkovací plocha

"Parkuju tady skoro denně. Až se začne stavět, jsem zvědavý, kde najdu nové místo zadarmo. Jen se podívejte kolem: myslíte si, že tihle lidé budou utrácet za parkování?" rozhlíží se po improvizovaném parkovišti se stovkami aut Roman Vráblík z Pardubic.

"Nějaké lidi nám sebralo už otevření Atria (nákupní centrum u Teska, pozn. red.). Nedovedu si ale představit, co by s námi udělal Aupark. Půjdeme na dlažbu," stěžuje si majitelka butiku na Gočárově třídě, jež si přála zůstat v anonymitě.

Obyvatele děsí dopravní situace

Nejčastěji však kritici zmiňují riziko nekontrolovaného nárůstu dopravy.

"Nadlimitní provoz je v okolí již nyní a s otevřením obchodního domu dojde k jeho navýšení až o 1 700 vozidel denně," varuje hradecký zastupitel Alois Havrda (KSČM), který zasedá také v kuklenské komisi místní samosprávy.

"Město i přes naše výzvy nepodniklo vůbec nic a zvláštním způsobem na sebe převzalo veškeré záležitosti týkající se složitého dopravního napojení celého komplexu," upozorňuje Havrda na výstavbu kruhové křižovatky, jež má být v režii města a bude stát několik desítek milionů korun. Dvaašedesát milionů radnice obdrží za prodej pozemků developerovi.

"Křižovatka bude navazovat na zrekonstruované Riegrovo náměstí a terminál hromadné dopravy. Bude to vstupní brána do města," říká autor projektu, architekt Patrik Kotas.

V Auparku má vzniknout parkovací dům

"Součástí centra je samozřejmě zajištění dostatečného počtu parkovacích míst a bezkolizní dopravní řešení v lokalitě Koruna," vzkazuje odpůrcům manažer projektu Vít Hlavatý.

Jenomže ani kritici neztrácejí naději na zvrat. "Přestože investor již má územní rozhodnutí, my určitě požádáme městskou radu, aby zvažovala zájmy občanů města," nevzdává se Havrda, přestože krajský úřad nedávno územní rozhodnutí potvrdil a nevyslyšel námitky několika znepokojených občanských sdružení.

"Uvažujeme, že se odsud odstěhujeme. Je tu hluk, smrad i nebezpečný provoz a s tím Auparkem se vše ještě zhorší," přidává se po bok odpůrců Monika Pospíšilová z Pražské třídy.

Žádné výhrady proti Auparku ani územnímu rozhodnutí na rozdíl od některých obyvatel Kuklen neměl krajský úřad.

"K žádným ústupkům nedošlo. Projekt je stejný, jen jsme vysvětlili určité námitky," říká Pavlík. Podle něj v centru najdou prostor velcí hráči na trhu, které Hradec dosud nezná: "Nekomentujeme to. Počet nájemců ale samozřejmě po vydání územního rozhodnutí poroste."

Kromě supermarketu Billa se v Hradci mohou objevit značky, které k Auparku patří v žilinském, piešťanském nebo bratislavském centru. Jde třeba o provozovny Alain Delon, Tommy Hilfiger, Subway, Quiksilver, Apple nebo Camaieu.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.