Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Odboráři chtějí vědět, co bude vyrábět Škoda ve Vrchlabí po roomsterech

  8:15aktualizováno  8:15
Automobilka Škoda Auto tento týden oznámila, že její východočeský závod ve Vrchlabí opět jede naplno v třísměnném provozu. Po octaviích první generace se do něj přesunula výroba modelu Roomster. Odboráři se ale dál ptají, na jak dlouho a co s továrnou bude.

Škoda Auto začala ve Vrchlabí montovat modely Škoda Roomster. - Škoda Auto rozjela montáž modelu Škoda Roomster ve Vrchlabí. Do listopadu 2010 se v továrně vyráběly modely Octavia Tour. | foto: Škoda Auto

Výrobu roomsterů z Kvasin do Krkonoš přesunulo vedení firmy kvůli udržení zaměstnanosti.

ŠKODA VE VRCHLABÍ

Ve Vrchlabí se teď na sdružené lince společně s roomstery montují i octavie druhé generace. Objem produkce roomsterů firma tají. "Všechny smontované vozy okamžitě odcházejí k zákazníkům. Na sklad se nic nevyrábí," uvedl pouze mluvčí Roman Dreithaler. Ačkoliv roomster nedávno prošel omlazovací kúrou, automobilka loni prodala jen něco přes 32 tisíc těchto vozů, což je téměř o třetinu méně než předloni. Ve vrchlabském závodě pracuje přes tisíc zaměstnanců.

"Kapacity jsou po výběhu modelu Škoda Octavia Tour opět plně vytíženy. Montáž probíhá v třísměnném provozu a pracovní místa v závodě Vrchlabí se tím podařilo zachovat," řekl Rudolf Dreithaler z oddělení podnikové komunikace společnosti Škoda Auto.

"Přesun výroby byl odvislý od doběhnutí státní podpory pro Kvasiny. Velmi pomohlo, že máme rekordní odbyt na Superbu a Yeti, takže i osazenstvo Kvasin teď může dělat v kombinaci na jedné lince tyto úspěšné modely s velkým vytížením na tři směny," řekl pro týdeník Škodovácký odborář šéf odborů ve Škodě Auto Jaroslav Povšík.

Je si vědom toho, že i když má teď vrchlabský závod zajištěnu práci nejméně do konce roku 2012, jeho další budoucnost je nejasná.

Ze všech stran stále častěji zaznívá, že vrchlabská automobilka během několika let skončí s montáží celých vozů a přeorientuje se pouze na výrobu komponentů pro ostatní továrny koncernu Volkswagen. A ani to není zatím jisté.

Odboráři podle Povšíka hledají cestu, jak situaci ve Vrchlabí řešit. V případě, že by chtělo vedení Škody Auto a mateřského koncernu Volkswagen fabriku zavřít, jsou prý připraveni zastavit práci i v jiných závodech. V Krkonoších se auta vyrábí přes sto let.

Škoda Auto začala ve Vrchlabí montovat modely Škoda Roomster.

"Obecně lze říci, že pro Vrchlabí bojujeme o motory a všechny další produkty, které jsou podloženy investicemi a slušným výdělkem. Očekával jsem, že tento zásadní bod bude vyřešen do konce roku 2010, ale nestalo se tak. Nicméně zhruba v březnu či v dubnu bychom měli vědět, který produkt se nám do vrchlabského závodu podaří instalovat," řekl Povšík.

Přesun montáže roomsterů do Vrchlabí je podle vedení firmy jasným důkazem, že s tamním závodem počítá i do budoucna.

"Hledáme řešení, které zajistí dlouhodobou perspektivu vrchlabského závodu, a přesun montáže roomsterů je prvním krokem. I z tohoto důvodu se v tuto chvíli nemusí tamní zaměstnaci ničeho obávat," prohlásil mluvčí Dreithaler.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.