Ředitel Skiareálu Špindlerův Mlýn Čeněk Jílek

Ředitel Skiareálu Špindlerův Mlýn Čeněk Jílek | foto: Archiv Skiareál Špindlerův Mlýn, MAFRA

Skipas je služba, ne chleba, hájí nová pravidla šéf areálu ve Špindlu

  • 129
Se čtenáři iDNES.cz debatoval nový šéf Skiareálu ve Špindlerově Mlýně Čeněk Jílek. Otázky se točily kolem nových přísnějších pravidel, která mají zabránit přeprodávání skipasů.

Nejvíce čtenářů zajímalo, co mají jako rodiče dělat, když ve Špindlu lyžují s dětmi a přitom si mezi sebou nesmějí podle nových pravidel půjčit skipas. U dětí se totiž chtějí prostřídat, aniž by museli dávat další peníze do nové jízdenky.

"V současné době pracujeme na takzvaném rodinném skipasu, který bude právě pro takové rodiny řešením," vzkazuje jim ředitel Jílek, který také upozornil, že už příští rok chystá areál nový způsob placení denních jízdenek. 

Kdo si koupí celodenní skipas a během dne se rozhodne odejít, peníze za nevyježděné hodiny mu u pokladny vrátí.

Všechny odpovědi Čeňka Jílka najdete zde

Horkým tématem letošní sezony je také přeprodávání skipasů, proti kterému Špindl tvrdě zakročil. Lidé se však kontrolám brání a často argumentují, že je zakoupený skipas majetkem, se kterým si mohou dělat, co chtějí.

Tomu vedení areálu oponuje. Skipas není podle Jílka to samé, jako když si koupíte třeba chleba.

"My prodáváme službu. Když půjdete do kina a třeba v půlce filmu odejdete, také se před sálem nesnažíte prodat lístek na jeho zbytek," srovnává.

Podle Jílka by se mohl areál dočkat nových lanovek, a to během následujících dvou až tří let. Důležitým úkolem je také zabojovat o dlouhodobého klienta, především pro ně mají ve Špindlu speciální slevy.

Mísečky by se zase měly stát areálem pro rodiny a začínající lyžaře. "Je to ideální svah," říká ředitel. Areál plánuje rozvoj lyžařské školy, školky pro děti, občerstvení na svahu a další vylepšení.

"V letošním roce jsme se pustili do projektu pobytových balíčků SKI and STAY, kde ve spolupráci s poskytovateli ubytování nabízíme třídenní pobyt s dvaceti-  a šestidenní pobyt s třicetiprocentní slevou. Musím říct, že jsem velmi mile překvapen úspěšností tohoto projektu. Nicméně pro všechny krátkodobé klienty jsme přišli s novinkou "10 nebo 15 dní ze sezóny", kde se po přepočítání dostáváme na 470 korun za den. A to je velmi výhodné," dodává.

Šéf se naopak zastal vlekařů, kteří se podle některých čtenářů chovají neprofesionálně. "Neustále chodím po středisku, hodně lyžuji a kontroluji, jak se obsluhující personál chová. Zatím jsem neměl negativní zkušenost," poznamenal.

,