Špindlerův Mlýn inspiruje, online skipasy zavádějí i další skiareály

  • 0
Do skiareálů v Krkonoších a Orlických horách proniká nový trend - prodej skipasů přes internet. Průkopníkem byl před rokem Špindlerův Mlýn, letos tuto možnost lyžařům nabídnou Mladé Buky u Trutnova, Říčky v Orlických horách a připravuje ji také největší krkonošský skiresort Černá hora-Pec.

Lyžařům, kteří skipas přes internet koupí, odpadne čekání ve frontách a navíc ušetří peníze.

Mladé Buky budou prvním malým střediskem v krkonošském regionu, které novinku vyzkouší. Tamním vlekařům to umožňuje nedávno pořízený moderní odbavovací systém.

„Ve středisku máme pouze dvě pokladny, v hlavní sezoně se o víkendech a svátcích tvoří fronty. Chceme tak ulehčit pokladnám,“ říká ředitelka skiareálu Kateřina Pilařová.

Lidé si na pokladně vyzvednou kartu s identifikačním číslem a pak si ji budou přes internetovou aplikaci dobíjet. Online si mohou zakoupit časové i vícedenní skipasy, zatím za stejnou cenu jako na pokladnách.

„Nečekáme, že by o to byl extrémní zájem hned od začátku, ale časem by lyžařů, kteří si permanentky budou kupovat online, mělo přibývat,“ dodává Pilařová.

Zmodernizovat odbavovací systém se před sezonou rozhodli také v Říčkách v Orlických horách. Bezdotykový turniket nabije tarif zakoupený v internetovém e-shopu při prvním průchodu na čipovou kartu. Nový systém rovněž zaznamenává na kartě počet nalyžovaných kilometrů.

Skiresort Černá hora-Pec, pod který spadá pět krkonošských středisek, zatím dává permanentky do oběhu klasickým způsobem. I největší hráč na trhu ale chce jít s dobou. „V prodeji skipasů přes internet vidíme budoucnost. Pro návštěvníky skiresortu tuto možnost nákupu připravujeme,“ uvádí mluvčí Zina Plchová. Kdy se chystají novinku zavést, janskolázeňští vlekaři zatím tají.

Lepší komunikace s lyžařem

Internetový prodej jednodenních i vícedenních skipasů v Krkonoších zavedl vloni po slovenském vzoru Špindlerův Mlýn jako první skiareál u nás. Věrnostní program Gopass umožňuje zákazníkům kupovat permanentky v internetovém obchodě z domova, a přitom za výhodnější ceny než na pokladnách.

„Lyžaři pak mohou jít se svým skipasem rovnou k lanovce, vyhnou se jakýmkoliv zdržením a frontám u pokladen,“ říká ředitel špindlerovského skiareálu Čeněk Jílek. Celodenní skipas v hlavní sezoně dospělý na pokladnách koupí za 850 korun, přes Gopass jej pořídí o 60 korun levněji.

Členství ve věrnostním klubu je zdarma, zájemce se pouze zaregistruje na webových stránkách a zaplatí padesátikorunovou zálohu za kartu. Pak už jen přes počítač objednává jízdné, které se nahraje na čipovou kartu. Kromě levnějších skipasů může její majitel využít slevy na občerstvení, v půjčovnách na vybavení a na další služby.

Ve svém profilu na internetových stránkách navíc může sledovat počet odlyžovaných kilometrů i výškových metrů. Zavedení moderních technologií přináší další výhody.

„Prostřednictvím Gopassu můžeme navíc se všemi členy aktivně komunikovat přes elektronickou poštu nebo mobilní textové zprávy a informovat je například o akčních nabídkách a výhodách nejen v průběhu zimní sezony, ale celoročně,“ dodává obchodní ředitel skiareálu René Hroneš.

Za první rok se do věrnostního programu zaregistrovalo více než 30 tisíc zájemců, zhruba 10 procent permanentek si vloni návštěvníci Špindlerova Mlýna koupili přes internet. Jejich podíl na trhu by měl dál růst. V Tatrách, kde Gopass funguje mnohem déle, má již 250 tisíc členů a online skipasy tvoří polovinu celkového prodeje.