Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Po 11 měsících konečně finišují opravy centra Hradce Králové

  17:05aktualizováno  17:05
V sobotu se do hradeckých ulic kolem obchodního domu Tesco vrátí hromadná doprava. Téměř roční anabáze však ještě nekončí: jen tak nezmizí oplocení kolem opravených ulic a náměstí 28. října má být kompletně hotové až letos v listopadu.

Opravy Dukelské ulice v Hradci Králové trvají už 11 měsíců (27.4.2013). | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Rekonstrukce povrchu ulic S. K. Neumanna a Dukelské v centru Hradce Králové, jejíž konec se neustále posouval, tento týden finišuje.

Stavbaři v minulých dnech konečně položili asfalt a o víkendu vydláždili zastávky. Tolikrát slibovaný, avšak také tolikrát odkládaný návrat hromadné dopravy do lokality obehnané drátěnými ploty se má definitivně uskutečnit tuto sobotu.

 Ulicemi kolem obchodního domu Tesco po několika měsících konečně začnou projíždět autobusy, což zpříjemní cestování stovkám lidí. Další stovky však budou naopak láteřit: navzdory končícím opravám zatím zůstanou na svém místě vysoké ploty u obrubníků.

V noci na sobotu změní jízdní řády

"Původně jsme chtěli dopravu do lokality vrátit do konce dubna. Kvůli problému s povrchem zastávek po dohodě s dopravním podnikem jsme termín ustálili na sobotu 4. května," říká náměstek hradeckého primátora Jindřich Vedlich.

Kromě posledních kosmetických úprav ulic musí projít změnou jízdní řád několika autobusových linek. Podle ředitele hradeckého dopravního podniku Miloslava Kulicha je pro to nejšetrnější noc z pátka na sobotu.

"Jízdní řády na obnovených zastávkách měníme vždy o víkendu. V této lokalitě máme v každém směru naštěstí jen jednu zastávku," říká Kulich.

Kolem Teska budou od soboty projíždět zatím jen autobusy, trolejbusům i nadále zůstane objížďková trasa. Vedení města nejprve uvažovalo, že by se alespoň na vytížené lince číslo sedm dočasně přešlo z trolejbusů na autobusy, ale dopravní podnik na to nekývl.

"Taková náhrada by stála peníze, protože provoz autobusů je dražší než trolejbusů. Trasa bude zatím dostatečně obsloužena autobusovými linkami," říká Kulich. Trolejbusy se do místa vrátí, až Drážní úřad schválí trakční vedení. Kdy to bude, se zatím nikdo neodvažuje odhadnout.

"Až bude vedení schváleno, chceme trolejbusy do lokality vrátit co nejdříve," ubezpečuje ředitel dopravního podniku.

Obchodníci si stěžovali na vleklou opravu

Obě páteřní ulice, které spojují pěší zónu v centru města s hlavním nádražím, jsou uzavřené už 11 měsíců. Alespoň provizorní návrat hromadné dopravy stavbaři i radnice slibovali ke konci loňského prosince.

Počasí i neočekávané nálezy starého potrubí pod vozovkou jim ale dělaly čáru přes rozpočet a termín návratu MHD stále odsouvaly.

To poškodilo zejména obchodníky, kteří prý přicházeli o tržby ve výši až 70 procent. Někteří z nich v průběhu roku zkrachovali, před měsícem se proto obrátili na právníka a nyní po městu budou žádat odškodnění.

Oprava komunikací v obou ulicích souvisí s velkou rekonstrukcí nedalekého náměstí 28. října, která by měla být dokončena až v listopadu. V lokalitě kromě nových inženýrských sítí vzniká také pěší zóna s jízdními pruhy pro cyklisty.

Náměstí 28. října pak dostane novou tvář, budou tam vodní prvky, více zeleně nebo třeba nové lavičky. Vrátí se na něj také městská tržnice, která získá nové zastřešení a vybavení. Celkové náklady na rekonstrukci jsou 94 milionů korun, z nich 45 milionů pokryje evropská dotace.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.