Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kolony kvůli opravám mostu končí, ale za dva měsíce jsou v Hradci zpět

  17:01aktualizováno  17:01
Jen dva měsíce bude otevřený mimořádně frekventovaný čtyřicet let starý Orlický most v Hradci. Už zkraje ledna se kvůli opravám zavře jeho druhá polovina a obrovské dopravní komplikace začnou na Gočárově okruhu nanovo.

Most přes Orlici v Hradci Králové. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Už jen dva týdny bude řidiče zhruba 30 tisíc vozů, které tudy podle měření denně projedou, trápit náročná rekonstrukce a uzavírka Orlického mostu. Radost z konce dlouhých kolon jim však vydrží jen necelé dva měsíce. 

Opravy Orlického mostu v Hradci

  • 38 milionů korun má stát kompletní rekonstrukce Orlického mostu.
  • 9 měsíců může trvat uzavírka pravého mostu. Začne už na začátku ledna.
  • Přes 5 000 nákladních vozidel projede denně přes Orlický most podle sčítání dopravy z roku 2010. 
  • Při první uzavírce, která již končí, mnoho řidičů hledalo jinou trasu a nejčastěji jezdili přes malšovický nadjezd a most u staré nemocnice. Tentokrát však budou větší komplikace hrozit z druhé strany, která podobnou objízdnou trasu kromě odbočky doprava na Gočárův okruh nenabízí.

Rekonstrukce za bezmála 40 milionů korun a uzavírka jednoho z nejfrekventovanějších mostů v hradeckém kraji potrvají až do konce září 2015.

„Musím tudy projíždět téměř denně a pravidelně se mi stává, že v koloně kvůli opravám stojím už od kolejí Na kotli. Objíždět ten most nemá smysl, protože rozkopaný byl celý Hradec,“ říká Marcela Pavlíková. 

Podle původních předpokladů měla uzavírka platit až od března, avšak musí začít již od začátku roku. 

Most je v havarijním stavu

„Horní betony jsou sice kvůli povětrnostním podmínkám ve špatném stavu, ale ty kryté jsou hodně poctivé a už na prvním mostě s nimi byly velké problémy,“ vysvětluje dřívější začátek prací hlavní stavbyvedoucí Libor Kabele.

„Rekonstrukci jsme plánovali několik let a rozhodli jsme o ní poté, co jsme diagnostikou a mimořádnou mostní prohlídkou zjistili, že do mostu zatéká, což narušuje výztuže nosné konstrukce,“ vysvětluje mostní technik Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Michal Peš, podle něhož je most v havarijním stavu.

V sobotu to bylo přesně půl roku, kdy opravy zavřely první polovinu mostu. Před otevřením, které ŘSD naplánovalo na pondělí 10. listopadu, ještě zbývá dodělat kontrolní den, ale už chybí jen maličkosti: „Prakticky už jen nějaké nátěry, asfaltové zálivky, vodorovné značení a svodidla, jinak už je hotovo,“ upozorňuje stavbyvedoucí.

Až v lednu stavaři uzavřou druhou polovinu mostu, veškerá doprava se oběma směry povalí po již opravené části. Komplikace se dají očekávat na křižovatce u Tesly, ale i ve druhém směru od fakultní nemocnice. Maximální povolenou rychlostí bude třicítka. 

„Vzhledem ke značnému zatížení tohoto úseku tranzitní dopravou předpokládáme tvoření kolon,“ varuje Stanislav Blažek z hradecké dopravní policie.

„Šoféři by se měli řídit takzvaným pravidlem zipu, který je ukotven v zákoně o provozu na pozemních komunikacích,“ upozorňuje policejní mluvčí Lenka Burýšková.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.