Horolezci pracovali na stabilizaci skal nad silnicí u Vrchlabí už v červnu 2010.

Horolezci pracovali na stabilizaci skal nad silnicí u Vrchlabí už v červnu 2010. | foto: Ondřej Littera, MF DNES

Silnice do Špindlerova Mlýna bude bezpečnější, bez padajícího kamení

  • 0
Řidiči na frekventované silnici z Vrchlabí do Špindlerova Mlýna se už nebudou muset bát padajících kamenů. Silničáři tam dokončují první část stabilizace skalních svahů, opraví i opěrné zdi.

Letošní část prací právě skončila, v příštím roce budou silničáři pokračovat. Navíc začnou podél komunikace druhé třídy vedoucí do největšího krkonošského střediska rekonstruovat i další úseky opěrných zdí. Na oba projekty získal kraj z Evropské unie desítky milionů korun.

"V letošním roce se podařilo provést zhruba jednu třetinu prací, zbytek se udělá v příštím. Náklady dosahují asi 23 milionů korun," řekl náměstek hejtmana Karel Janeček, který má na starosti oblast dopravy.

"Připravujeme také rekonstrukci dalších opěrných zdí, kde podle projektu předpokládáme náklady kolem 50 milionů korun. Vysoutěžená cena ale bude nižší," dodal Janeček.

Po silnici z Vrchlabí do Špindlerova Mlýna jezdí každoročně statisíce návštěvníků Krkonoš.

"Kraj již v minulých letech mimo jiné právě do oprav opěrných zdí podél této cesty investoval desítky milionů korun," připomněl mluvčí kraje Jiří Hošna.

V roce 2010 kraj zaplatil 10 milionů korun za pět nejvíc poškozených úseků silnice. Dělníci se tehdy vydali do stěn spolu s horolezci. Uvolněné kameny odsekávali pomocí palic, sekáčů i pneumatických kladiv. Skály nejvíc trpí v zimě kvůli tající a znovu zamrzající vodě.