Bývalý areál automobilky Škoda Auto ve Vrchlabí

Bývalý areál automobilky Škoda Auto ve Vrchlabí | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Po bývalé továrně na škodovky ve Vrchlabí pokukují Američané

  • 1
Vrchlabská radnice stále řeší, jak využít bývalou továrnu na výrobu škodovek vedle zimního stadionu. Před čtyřmi lety ztroskotal záměr udělat z rekreační areál s akvaparkem. Teď se o někdejší automobilku zajímá americká firma, která už pod Krkonošemi vyrábí satelitní techniku.

Výrobní prostory si chce dlouhodobě pronajmout americká společnost Flight Systems European Group.

Fotogalerie

"Firma si chce k elektronice přibrat další výrobní program a obojí umístit do bývalého závodu Škodovky. Rada už schválila podmínky, za nichž jsme ochotni areál pronajmout, a nyní čekáme, až nám investor dodá studii proveditelnosti s výčtem potřebných stavebních úprav," uvedl vrchlabský starosta Jan Sobotka.

Sto apartmánů a bazén? Jen sen

Původní nápad na přeměnu prázdných výrobních hal vedle zimního stadionu na krytý plavecký bazénu vznikl začátkem roku 2002, kdy se radní dozvěděli, že společnost Škoda Auto areál nepotřebuje a chystá se jej prodat. V průběhu následujících dvou let se město s automobilkou dohodlo na kupní ceně ve výši 14 milionů korun, kterou potom v několika splátkách uhradilo.

V roce 2005 oslovil radnici investor, jenž chtěl prostřednictvím firmy Hedeby bývalou továrnu přebudovat na rekreační zařízení s akvaparkem, hotelem, restaurací a nejméně stovkou apartmánů. Z tohoto záměru však v roce 2007 kvůli odstoupení investora sešlo a město od té doby pro bývalou továrnu marně hledá využití.

"Záměr společnosti Flight Systems European Group se nám líbí. Pokud se dohodneme, vznikne ve Vrchlabí až 85 nových pracovních míst," sdělil starosta.

Flight Systems European Group je dceřinou společností americké firmy Cignet a kromě výroby a prodeje zařízení pro příjem a rozvádění televizního signálu je v České republice i výhradním distributorem německé značky Schwaiger.

Bývalý závod Škody Auto

Automobilka se rozhodla továrnu prodat v roce 2002 a město projevilo zájem. O dva roky později ji získalo za 14 milionů korun. V roce 2005 pak společnost Hedeby nabídla, že bývalou továrnu přestaví na rekreační zařízení s akvaparkem, jenže za dva roky od záměru ustoupila.

"Kromě této činnosti se společnost zabývá i repasováním. V případě závodu u zimního stadionu se má jednat o obnovu použitých brzdových třmenů do automobilů, kterou k nám chce přesunout z Belgie," upřesnil Sobotka.

Nejdřív rekonstrukce za 16 milionů

Američané si chtějí celý areál pronajmout na deset let a nejdříve by investovali asi 16 milionů korun do rekonstrukce továrny.

"Pokud tedy za deset let odejdou, městu zůstane vylepšený areál a každý rok budeme dostávat nájemné ve výši 380 tisíc korun," doplnil starosta.

V bočním objektu bývalé továrny navíc společnost ČEZ v rámci programu Smart Region v blízké době nainstaluje zařízení pro výrobu tepla. "Vyrobené teplo se bude samozřejmě využívat i pro vytápění závodu," sdělil Sobotka.

Po předložení studie proveditelnosti s výčtem stavebních úprav a předpokládanými náklady podepíše Vrchlabí s investorem předběžnou nájemní smlouvu. K podpisu definitivní dohody by mělo dojít nejpozději v polovině příštího roku.