Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Po pádu plánu na dvoukolejnou železnici chce Hradec tramvaje

  8:23aktualizováno  8:23
Plán na dvoukolejnou trať mezi Hradcem a Pardubicemi s napojením na Jaroměř kvůli škrtům ministra Víta Bárty shořel. Hradec však nyní spřádá velkolepé plány na hybridní tramvaje a vybudování záchytných parkovišť.

Budou jezdit i v Hradci? Ilustrační foto | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

Dvoukolejná trať měla zrychlit dopravu mezi krajskými městy. "To rozhodnutí pokládám za velikou chybu a doufám, že je ještě čas vše přehodnotit a napravit. Přece nelze jen tak hodit pod stůl projekt, který žije kolem třiceti let,“ zlobí se náměstek hradeckého primátora Josef Malíř.

Podle něj by jedna miliarda korun nebyla profinancována úplně zbytečně: "Nejsou to desítky miliard jako v případě budování dálnic a navíc by to prospělo 300 tisícům lidí žijících v této lokalitě. To přece stojí za zvážení."

I když Bárta s dvoukolejkou ve svých plánech evidentně nepočítá, naděje na ni stále žije. "Ministr s touto stavbou sice nepočítá, ale kdyby se peníze na stavbu objevily, jsme připraveni," řekl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jan Komárek.

A navíc je tu ještě ambiciózní, rozmáchle velkorysý a v mnohém revoluční plán rozvoje Hradce Králové. Ten načrtli architekti Tomáš Vymetálek a Patrik Kotas, kteří vyhráli zakázku radnice.

Vítězný návrh například počítá se zavedením hybridní tramvajové dopravy mezi sousedními městy nebo s výstavbou záchytných parkovišť na obou příjezdových trasách.

"Propojení aglomerace Jaroměř, Hradec Králové, Pardubice a Chrudim kyvadlovou dopravou je velmi důležité pro rozvoj celé oblasti," míní hlavní hradecký architekt Petr Brůna.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.