Dvoukolejná trať měla zrychlit dopravu mezi krajskými městy. "To rozhodnutí pokládám za velikou chybu a doufám, že je ještě čas vše přehodnotit a napravit. Přece nelze jen tak hodit pod stůl projekt, který žije kolem třiceti let,“ zlobí se náměstek hradeckého primátora Josef Malíř.
Podle něj by jedna miliarda korun nebyla profinancována úplně zbytečně: "Nejsou to desítky miliard jako v případě budování dálnic a navíc by to prospělo 300 tisícům lidí žijících v této lokalitě. To přece stojí za zvážení."
I když Bárta s dvoukolejkou ve svých plánech evidentně nepočítá, naděje na ni stále žije. "Ministr s touto stavbou sice nepočítá, ale kdyby se peníze na stavbu objevily, jsme připraveni," řekl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jan Komárek.
A navíc je tu ještě ambiciózní, rozmáchle velkorysý a v mnohém revoluční plán rozvoje Hradce Králové. Ten načrtli architekti Tomáš Vymetálek a Patrik Kotas, kteří vyhráli zakázku radnice.
Vítězný návrh například počítá se zavedením hybridní tramvajové dopravy mezi sousedními městy nebo s výstavbou záchytných parkovišť na obou příjezdových trasách.
"Propojení aglomerace Jaroměř, Hradec Králové, Pardubice a Chrudim kyvadlovou dopravou je velmi důležité pro rozvoj celé oblasti," míní hlavní hradecký architekt Petr Brůna.