Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Premiér se projel lokálkou, trať k automobilce dostane 750 milionů

  18:02aktualizováno  18:02
Premiér Bohuslav Sobotka se svezl vlakem z Týniště nad Orlicí do Solnice v Královéhradeckém kraji. Tento železniční úsek dostane od státu na modernizaci kolem tři čtvrtě miliardy korun.

Premiér Bohuslav Sobotka se projel vlakem, absolvoval cestu z Týniště n.Orlicí do Solnice.Ve vlaku hovořil o elekktrifikaci tratě do Solnice. | foto: Martin Veselý, MAFRA

Železniční lokálka spojující Týniště nad Orlicí a Solnici jezdí pouze třikrát denně, obvykle je méně než poloprázdná, avšak táhla i speciální "vládní vagón". Svezl se jí totiž premiér Bohuslav Sobotka i jednička kandidátky sociální demokracie do eurovoleb - známý sociolog Jan Keller.

Premiér podle svých slov sice přijel pouze na neoficiální návštěvu a debatu s odboráři kvasinské Škodovky, avšak nemohl si nechat uniknout příležitost potvrdit, že právě tento železniční úsek dostane od státu na modernizaci kolem tři čtvrtě miliardy korun.

"To, že jsme přijeli vlakem, souvisí s plánovanou investicí. Mělo by dojít k modernizaci a především ke zlepšení situace na jednotlivých nádražích," pronesl Sobotka pod plastovou stříškou zastávky v Solnici a za jeho zády proudily na odpolední směnu stovky zaměstnanců kvasinské automobilky.

Promění se nádraží, přibudou koleje

Modernizace tratě začne již v květnu a je rozdělená minimálně do tří etap, které si vyžádají kolem 750 milionů korun. Velkými změnami projdou nádraží, zabezpečovací systémy a přibudou i nové koleje.

Fotogalerie

"Kapacita tratě se zvýší o sto procent, což bude odpovídat vysokým nárokům automobilky," řekl Vladimír Filip, šéf hradeckého ředitelství Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC).

První přijde na řadu nádraží v Týništi nad Orlicí, kde Sobotka před nástupem do lokálky rozdal několik desítek oranžových růží.

"Do jeho rekonstrukce se má investovat kolem 240 milionů korun. Budou se dělat nové peróny, podchod, kamerový systém a jiné," přiblížil Filip.

Příští rok bude následovat druhá etapa za více než 400 milionů korun. "Bude se týkat celého traťového úseku z Častolovic do Rychnova nad Kněžnou. Na nádražích přibudou nové peróny a v Častolovicích se přebuduje celá geografie tratě," pronesl ředitel oblastní SŽDC.

Premiér na improvizované tiskové konferenci na maličké zastávce upozornil, že "pouhá" modernizace železnice je jen začátkem. Připomněl, že Kvasiny rozšíří svůj sortiment o netrpělivě očekávaný model velkého SUV modelu, Škodovka díky tomu přijme nové zaměstnance a na místních silnicích tak ještě zhoustne provoz.

"Jako premiér bych rád pomohl tomu, aby se v Kvasinách skutečně vytvořila nová pracovní místa. Předpokládám, že spolu s novou investicí v kvasinské Škodě bude zahájeno jednání mezi investorem, ministerstvem průmyslu a krajem. Cílem je, aby byly uvedeny prioritní infrastrukturní investiční akce, které by stát podpořil. Je evidentní, že místní komunikace tomu náporu nestačí a je načase začít pracovat především na obchvatech obcí a měst," zdůraznil Sobotka.

Nebylo by to poprvé, kdyby stát nasypal peníze do rozvoje zóny Kvasiny-Solnice. Již v letech 2005 až 2012 spolu s krajem investoval asi 1,5 miliardy korun. Největší část peněz šla do oprav a výstavby silnic, vybudovaly se ale i požární stanice v Rychnově nebo čistírna odpadních vod v Solnici.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.