Přetížený Gočárův okruh v Hradci Králové (4. 9. 2015) | foto: Martin Veselý, MAFRA

Gočárův okruh kolabuje, přetížený uzel ochrání před kolapsy bypassy

  • 0
Gočárův okruh v Hradci Králové jen s obtížemi zvládá houstnoucí provoz. Řešení v podobě rychlostní silnice R35 a dokončené dálnice D11 jsou zatím v nedohlednu. Práce postupují příliš pomalu, a tak se Ředitelství silnic a dálnic zaměří na zvlášť zranitelná místa na přetíženém okruhu.

Kromě nové křižovatky Mileta, která se začne stavět přinejlepším až za dva roky (více čtěte zde), je nejkritičtější okružní křižovatka u vysokoškolských kolejí Na Kotli.

Plány na vyšší propustnost „dopravního špuntu“ jsou sice zatím jen na papíře, ale ŘSD chystá podklady na územní rozhodnutí a je možné, že stavaři se na tomto uzlu utáboří už za rok.

Křižovatka, která přestává zvládat nápor několika desítek tisíc vozů denně, se musí rozšířit.

„Stavba zahrnuje 28 stavebních objektů, například úpravy silnic I/31 a I/35, místní komunikace v ulici Brněnská, komunikace pro pěší a cyklisty, dopravní značení, odvodnění a přeložky inženýrských sítí,“ popsala mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Silnice nejméně ve třech úsecích nabobtná

„Už to mělo být dávno, ale lepší pozdě než nikdy. Tu křižovatku běžně projedu až na pátou nebo šestou zelenou a nabírám opravdu velké zpoždění. Ani se nedivím, že cestující nadávají,“ stěžoval si v pátek řidič hradeckého dopravního podniku po téměř šest minut dlouhém čekání v koloně mezi čerpací stanicí OMV a kritickou křižovatkou.

Kolabující křižovatku by měly „vyléčit“ takzvané bypassy, tedy podstatně rozšířené profily silnice šité na míru především kamionům. Silnice nejméně ve třech úsecích nabobtná.

„V první části se postaví bypass ve směru jih - východ s jedním jízdním pruhem a připojovacím pruhem o celkové délce 197 metrů, ve druhé etapě se rozšíří východní vjezd o jeden řadicí pruh s délkou 271 metrů a dojde k rozšíření severní části vnitřního prostoru křižovatky o jeden řadicí pruh,“ popsala Ledvinová.

Podle ní je začátek stavby poměrně blízko: „V současné době se pracuje na získání územního rozhodnutí. Bude-li vydáno ještě v letošním roce 2015, stavba by mohla být realizována ve druhé polovině 2016.“

Podle ŘSD by práce na křižovatce neměly trvat déle než čtyři měsíce. Daní za rychlost však budou další dopravní komplikace, které se podle jednotlivých etap budou posouvat.

„Podle předpokladů se stavba bude provádět po etapách za provozu při částečné uzavírce, stažení provozu do jednoho nebo dvou pruhů. Konkrétní řešení však bude známé až po vydání stavebního povolení,“ dodala mluvčí ŘSD.