I když kotel pochází z roku 1908, po důkladné opravě se na něj nahlíží jako na úplně nový. Železniční nadšenci jej namontovali do rámu lokomotivy začátkem března, když se vrátil po půl roce oprav v Kolíně.
"Nyní budou na kotli probíhat další práce jako montáž armatury, komína a dalších technologických celků," řekl Bohuslav Škoda ze Společnosti železniční výtopna v Jaroměři.
Na opravu kotle přispěla půl milionem korun nadace OKD a další dvě třetiny potřebných peněz poskytli jiní dárci.
Jako jediná lokomotiva své řady nešla do šrotu
Parní lokomotiva Conrad Vorlauf, jež pochází z roku 1873, tahala nákladní vlaky na Rakouské severozápadní dráze. Před víc než padesáti lety dosloužila a pak ji používali na posun v cihelně v Hodoníně. V roce 1971 ji získalo Národní technické muzeum, takže jako jediná ze své řady ušla sešrotování.
Zchátralá lokomotiva pak různě putovala, až si ji začátkem devadesátých let zapůjčili do Jaroměře. O její obnovu tam usilují patnáct let. Příští rok, kdy lokomotiva bude mít 140. výročí, by už měla být pojízdná. Celkové náklady dosahují dvou milionů korun, přispěli i lidé ve dvou sbírkách.
Jízdy muzejním vlakem zahájí v Jaroměři 5. května s lokomotivou Velký Bejček.