Pohled na plánované obchodní centrum Aupark Koruna je z roku 2010. Firma zvažuje i jiné využití budov než na počátku.

Pohled na plánované obchodní centrum Aupark Koruna je z roku 2010. Firma zvažuje i jiné využití budov než na počátku. | foto: Repro MF DNES

Stavba Auparku v Hradci se mění za pochodu, nabírá další zpoždění

  • 3
Projekt Aupark Koruna na místě bývalého autobusového nádraží v Hradci Králové nabírá další zpoždění. Investor do něj vábí banku ČSOB, která by zde vytvořila stovky nových pracovních míst.

Stovky řidičů, kteří denně zadarmo parkují na místě bývalého hradeckého autobusového nádraží, zatím mohou být naprosto klidní.

Stavba komerčního centra Aupark Koruna, která měla být původně zahájena na jaře roku 2010, ale pak ji několikrát odsunuly protesty několika občanských sdružení, nabírá další zdržení.

Společnost HB Reavis byla ještě před 15 měsíci optimistická a slibovala si, že i v případě dalšího odvolání jednoho z kritiků poprvé "hrábne do země" vloni na podzim. Další termín zněl polovina letošního roku, avšak ani ten se s jistotou nepodaří splnit.

"Pokud nyní vše půjde tak, jak má, se stavbou bychom mohli začít ke konci tohoto roku," říká mluvčí společnosti HB Reavis Ladislav Pavlík, podle něhož projekt již získal více než polovinu stavebních povolení.

Aupark se může zpozdit i o dva roky

MF DNES však zjistila, že Aupark může nabrat skluz třeba i dva roky. Do hry totiž aktuálně vstupuje změna územního rozhodnutí kvůli rozdílné představě o využití objektu oproti původním plánům.

U Koruny by podle informací redakce mohla vzniknout česká centrála banky ČSOB až s 800 zaměstnanci a prodejní plocha samotného centra by se zmenšila z 24 tisíc čtverečních metrů jen na 14 tisíc.

"Je pravda, že jednáme s potenciálním investorem, který by zřídil stovky nových pracovních míst. V případě, že by se tak stalo, znamenalo by to úpravu stávajícího projektu a s tím spojené povolovací řízení," připouští Pavlík.

ČSOB sice vyjednávání nepotvrdila, ale ani nevyvrátila. "V tuto chvíli považujeme za předčasné se k tomuto tématu blíže vyjadřovat," sděluje mluvčí Pavla Hávová.

Vedení hradecké radnice záměr upozadit prodejní plochu ve prospěch administrativy podporuje nejen díky novým pracovním příležitostem.

"Tento projekt by určitě nebyl tolik kritizovaný odpůrci a zmenšila by se i dopravní zátěž. Investor by však musel jít cestou změny územního rozhodnutí, což je otázkou jednoho a půl roku," míní náměstek primátora Jindřich Vedlich.

Projekt je nejspíš na vedlejší koleji

I na radnici však existuje názor, že zdržení způsobuje spíš zájem HB Reavis o převzetí projektu Park Malšovice po odchodu původního investora (ECE Group) a tím odsunutí Auparku na vedlejší kolej.

"Podle mne mají plné ruce práce, aby doladili možnost vstupu do projektu Park Malšovice a nemají tolik času na Aupark. Beztak si ale myslím, že obě centra centra vedle sebe nemohou fungovat," říká náměstkyně primátora Anna Maclová (DVH).

"S tímto názorem jednoznačně souhlasím," přidává se Richard Nádvorník (STAN).

"Oba projekty jsou smysluplné a mají svůj prostor v kontextu celého regionu. Otázkou je časování obou staveb, ale na to nám odpoví už květnové zastupitelstvo," upozorňuje Pavlík.

Mluvčí naráží na očekávané rozhodnutí, zda HB Reavis může převzít rozpracovaný plán Parku Malšovice včetně fotbalové arény.

Developer si je jistý, že právně je jeho vstup do projektu v Malšovicích možný, a proslýchá se, že právě v tom případě by u Koruny dal přednost administrativě před prodejní plochou. "Ano, právní cesta, jak vstup HB Reavis realizovat, existuje," uvádí mluvčí.

Zatímco Parku Malšovice kritici často vyčítají, že by znehodnotil území u řeky Orlice, Aupark Koruna nejčastěji naráží na dopravní napojení, avšak architektonicky tolik nevadí.

"Ten prázdný prostor by se měl zastavět a kombinace bydlení, kanceláří a obchodů tam nakonec i patří," domnívá se zastupitelka a architektka Vladimíra Šilhánková.

"Aupark mi nevadí, jen by měl být menší. Líbí se mi, že objekt opticky zakončí Gočárovu třídu," soudí architekt František Křelina.