Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Radní Náchoda chtějí řešit dopravu. Pomůže expertní skupina?

  14:30aktualizováno  14:30
Nekonečné kolony aut na hlavním průtahu městem se rozhodli řešit noví radní v Náchodě. Hustému provozu Na Pražské ulici mají ulevit nově zprůjezdněné ulice, s dopravou má pomoci i nově sestavovaná skupina expertů.
Kolony aut jsou problémem mnoha měst. Náchod není výjimkou. Ilustrační foto

Kolony aut jsou problémem mnoha měst. Náchod není výjimkou. Ilustrační foto | foto: Jan Karásek, MAFRA

Starosta Jan Birke řekl, že město prozatím připravuje zprůjezdnění ulic Za Přádelnou, Rajmonovy a Pod Lipím. To může částečně ulevit provozu na Pražské ulici na vjezdu do Náchoda ve směru od Nového Města nad Metují nebo České Skalice.

Další možnost vjezdu do centra Náchoda jinak než na kruhovém objezdu U Slávie budou mít řidiči v místě, kde už existuje odbočení doleva do ulic Na Hamrech a Nerudovy. Tuto trasu budou moci využívat vozy do tří a půl tuny.

Experti mají pracovat bez nároku na odměnu

Náchodští radní pověřili starostu sestavením pracovní skupiny expertů pro řešení dopravy ve městě a obchvatu Náchoda. Podle Birkeho budou experti pracovat bez nároku na odměnu, neboť jsou mezi nimi třeba dopravní policisté. Starosta chce, aby členové skupiny nezatěžovali svou práci pro město rozdílnými politickými názory.

Experti mají zjistit, zda je reálné umožnit průjezd některými ulicemi v Náchodě či zavést konkrétní dopravní opatření.

Ulice Českých Bratří by mohla být průjezdná

Radní chtějí, aby experti prověřili možnost průjezdu části ulice Českých Bratří, která je uzavřena pro podnik Rubena. "Už probíhají jednání s firmou. Můžeme říci, že je to na dobré cestě, ale konečné slovo zatím nepadlo,“ sdělila mluvčí náchodské radnice Nina Adlofová. Dodala, že další možností je umožnit průjezd ulicí Na Strži, případně nábřežím Elišky Krásnohorské.

Experti mají za úkol nalézt i další komunikace, jejichž případné zprůjezdnění by pomohlo zlepšit dopravní situaci ve městě. Mají také zvážit nebo vyzkoušet otočení jednosměrky v ulici Volovnice.

"Tam už některé hlasy otočení provozu odmítly, ale jedná se o tom, zda by se nedalo otočení jednosměrného provozu alespoň na nějakou dobu vyzkoušet. Toto opatření by si ale s největší pravděpodobností vyžádalo i úpravu kruhového objezdu u Slávie,“ uvedla Adlofová.

Rondel U Slávie brzdí dopravu, musí se řešit

Ve hře je také úprava kruhové křižovatky U Slávie, která dnes nejvíc brzdí dopravu ve městě. "Hovoří se o takových úpravách, které by umožnily, aby se na objezd vešla dvě auta vedle sebe. Jsou tu i návrhy na nákladnější úpravy, třeba lávky pro pěší, na vybudování takzvaných bypassů či odsazených přechodů,“ řekla mluvčí.

Experti mají rovněž posoudit vybudování druhého pruhu na silnici I/33 ve směru do Polska pro průjezd vybraných vozidel. Tím by z dnešní dvouproudé silnice vznikla tříproudá a třetí pruh by sloužil jako autobusový. V současnosti totiž autobusy veřejné dopravy nabírají v kolonách v Náchodě velká zpoždění, někdy i půl nebo tři čtvrtě hodiny.

Třetí pruh by se na průtah vešel, protože kdysi komunikace bývala dokonce čtyřproudá, ale později se zúžila na pruhy dva. Po stranách však zůstaly boční odstavné pásy, které by i podle dnešních norem vystačily na vznik třetího pruhu.

Autor:




Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.