Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

U nemocnice se kope, řidičům v Hradci i kvůli chodcům tečou nervy

  9:10aktualizováno  9:10
Zácpy, zpožděná městská doprava a chodci hazardující se svým zdravím. Tak to až do konce října bude vypadat na městském okruhu v Sokolské ulici u Fakultní nemocnice v Hradci Králové. Ředitelství silnic a dálnic se pustilo do rekonstrukce povrchu jedné z nejdůležitějších komunikací v krajském městě.

Zácpy na na městském okruhu v Sokolské ulici u Fakultní nemocnice v Hradci Králové (21.10.2016). | foto: Lukáš Urban

Úsek od Milety k Lipkám, který silničáři uzavřeli, měří sice jen necelý čtvrtkilometr, ale i to hlavně v dopravních špičkách velmi komplikuje dopravu i v okolí. Oprava prvního pruhu skončila v sobotu a v neděli se stavaři přesunuli do druhého.

Fotogalerie

Kvůli rekonstrukci a především kvůli silnému provozu byl dočasně zrušen přechod pro chodce, který spojoval autobusovou zastávku s jedním ze vchodů do nemocnice. Řada chodců si však cedule nevšimne nebo ji záměrně ignoruje. Na druhou stranu by se totiž museli dostávat složitě oklikou.

„Chodci mají jít místo uzavřeného přechodu nedalekým podchodem,“ uvedla mluvčí hradeckého magistrátu Magdaléna Vlčková.

Pro řadu z nich je však podchod u mostu „daleko“ a raději riskují přebíháním přes zúženou silnici, kde jsou v pruhu od Lipek vypnuty semafory.

Práce běží dle harmonogramu

„Ani jsem si nevšiml, že je přechod zavřený, tak jsem musel projít mezi auty a v jednom místě přeskakovat jámu. Jít do podchodu by pro mě bylo složité, protože chodím o berlích a jsem rád, že jsem rád,“ uvedl asi šedesátiletý muž, který se představil jako Milan. Měl do nemocnice namířeno na kontrolu.

Přebíhající lidé rozčilují i některé řidiče, ti si stěžují, proč se silnice nerekonstruovala o letních prázdninách, kdy bývá menší provoz.

Podle Niny Ledvinové, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které má silnice I. třídy na starost, práce běží dle harmonogramu a nehrozí, že by se protáhly.

„Provádíme výměnu živičného krytu vozovky ve vnitřním jízdním pásu, sanaci trhlin, výměnu poškozených betonových pásků a položíme nové asfaltové vrstvy. Na mostě obnovíme asfaltový kryt v tloušťce čtyři centimetry,“ říká Ledvinová. Cena opravy je necelé čtyři miliony korun.

Podobné komplikace jsou i na okruhu na opačné straně města - v Pilnáčkově ulici. I tam se až do konce října kope. „Proto je tam uzavřena pravá část mostu. Žádáme řidiče, aby s tím počítali a byli trpěliví,“ apeluje mluvčí hradecké policie Lenka Burýšková.

Kolony v odpolední špičce

Kvůli různě rozkopanému Hradci se tvoří kolony i v místech, kde k nim nikdy nedocházelo, například v části Brněnské ulice mezi střední průmyslovou školou a kruhovou křižovatkou na Sokolské, kde se v odpolední špičce posouvají auta i městské autobusy a trolejbusy někdy až čtvrt hodiny.

„Co se týká zatížené silnice od průmyslovky k benzině, je pravděpodobné, že řidiči si zvolili tuto trasu jako alternativu kvůli stavbě na Sokolské,“ připouští policejní mluvčí, ale zároveň upozorňuje, že stále častější ucpávání města může mít i jiný důvod. „V posledních letech došlo ke zvýšení dopravy. V souvislosti s těmito faktory je pochopitelné, že vznikají kolony,“ říká.

Podle hradeckých aktivistů by situaci na okruhu mohla zhoršit i plánovaná rekonstrukce křižovatky Mileta. Město, kraj a ŘSD plánují rekonstrukci za 225 milionů korun už na rok 2018 (více čtěte zde).

Aktivisté z Kruhu pro občanskou společnost kvůli tomu podali odvolání v územním řízení a pokoušejí se přesvědčit vedení města, aby do nového dopravního řešení lokality Mileta zapracovalo navrhované změny. Vadí jim zejména plánovaná nová křižovatka u sídla záchranné služby.

„Okolo záchranky projede denně přes 17 tisíc aut a po plánované výstavbě obchodních ploch jejich počet ještě stoupne. Dopravní řešení, podle nějž čtyři rušné silnice ústí společně s výjezdem záchranky do jedné malé křižovatky, považujeme za chybné a popírající samotný smysl rekonstrukce,“ vysvětluje člen výboru KOS Aleš Dohnal.

Aktivisté navrhují zachování příjezdu k nemocnici v současné poloze s tím, že by přetíženou křižovatku nahradil kruhový objezd s rameny pro ústí výjezdu záchranky a pro Hradeckou ulici.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.