Noviny pořádaly akci v rámci festivalu Rock for People společně s pelhřimovskou agenturou Dobrý den, která zastřešuje oblast rekordů v České republice. Na centrální ranveji festivalu byl vystaven "svatostánek" deníku Metro, kde ležel jeden výtisk úterního vydání.
Kdo sem zavítal, noviny si minutu četl a řádně se zapsal, stal se přímým účastníkem pokusu o rekord. Čtenářům se ho nakonec opravdu podařilo zlomit, do novin se začetlo 656 lidí.
Cílem pokusu bylo podpořit dlouhodobý recyklační program deníku Metro.
"Chtěli jsme netradiční formou upozornit na naši ekologickou iniciativu nazvanou Go green with Metro, kterou se snažíme naučit čtenáře sdílet přečtené výtisky mezi sebou," uvedl již dříve ředitel marketingu mediální skupiny Mafra Aleš Pýcha.
Iniciativa nabádá čtenáře, aby deník po přečtení nevyhazovali, ale předali ho do dalších rukou - spolucestujícím, kolegům či blízkým. Nebo aby ho vrátili zpět do distribučního stojanu.