Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Gigasport utekl, v Hradci ho nahradí sportovní řetězec Decathlon

  15:09aktualizováno  15:09
Už více než deset měsíců zeje na hradecké Rašínově třídě prázdnotou objekt, ze kterého kvůli obchodnímu neúspěchu odešel řetězec Gigasport. Na stejném místě teď zkusí štěstí prodejce stejného zboží - sportovní řetězec Decathlon.

Obchodní dům Decathlon vyrostl už v roce 2010 také v Liberci. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Zatímco rakouská firma před rokem tvrdila, že vývoj na českém trhu dosáhl dna a nevidí naději na změnu k lepšímu, Francouzi očividně věří v pravý opak.

Prodejna Decathlon už má manažera a nyní shání další zaměstnance. Hradec Králové se po Praze, Liberci, Olomouci, Plzni a Ostravě stane šestým českým městem, kde zakotví.

Gigasport do Česka přišel už v roce 1996, dlouho se těšil ze svého prvenství, ale osudným se pro něj v roce 2006 stal růst dalších řetězců jako Hervis, Sportisimo či Intersport. Poslední ránu mu pak dala dceřiná společnost v Rakousku, jež odmítla vložit další peníze na restart podniku.

Decathlon ve svých prodejnách nabízí zboží až pro 70 druhů sportů a do Hradce přivede i některé dosud nepříliš známé značky. Jde třeba o outdoorové vybavení Quechua, rybářský Caperlan, lovecký Solognac, vodácký Tribord nebo jezdeckou Fourganzu.

Řetězec chce uspět s nízkými cenami

Francouzi tvrdí, že budou konkurovat hlavně cenami nižšími, než má konkurence.

"Pokud najdete podobný produkt jiných značek za nižší cenu, vrátíme vám rozdíl. Sportisimo má například akci, kdy vše zlevnilo o 40 procent, ale my jsme přitom levnější než oni i bez akce. Odmítáme takto krátkodobě masakrovat ceny a dočasně zlevňovat třeba až o 80 procent. Máme stabilně nízké ceny po celý rok," tvrdil Hospodářským novinám generální ředitel Decathlonu pro Česko Bastien Grandgeorge.

Firma hodlá v Česku dál expandovat a do deseti let plánuje zvýšit počet velkoplošných prodejen na zhruba tři desítky.

"Nejsme tady na chvíli, na dalších pět let, ale na padesát let. Máme čas, aby si lidé zvykli na něco jiného, než jsou neustálé slevy," dodal Grandgeorge.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.