Návrh nového fotbalového stadionu Vejsplachy ve Vrchlabí.

Návrh nového fotbalového stadionu Vejsplachy ve Vrchlabí. | foto: Archiv Městský úřad Vrchlabí

Vrchlabí už letos začne stavět stadion, bude se jmenovat Vejsplachy

  • 0
Vrchlabí letos začne stavět nový fotbalový stadion za 90 milionů korun. Vyrostou tři hřiště, přibyde umělá tráva a tribuna pro tři sta lidí. Stadion se stěhuje na nové místo, na tom původním totiž Škoda Auto už buduje novou halu pro převodovky.

Fotbal by si mohl najít ve Vrchlabí na Trutnovsku ještě víc fanoušků. Město totiž postaví nový stadion. Ležet bude na jihozápadním okraji města za kruhovou křižovatkou u Benziny, na pozemku ve směru na Jilemnici. Ponese název Vejsplachy a sportovcům nabídne tři moderní hřiště.

"Letos budeme projekt připravovat, stavět se začne na podzim a do konce roku 2014 by měl být stadion hotov," uvedla Bohumila Břešťovská z odboru rozvoje a územního plánování Městského úřadu ve Vrchlabí.

Stadion Vejsplachy

Na hlavním a jednom ze dvou tréninkových hřišť bude klasický trávník, povrch druhého bude umělý. V kryté tribuně bude moci zápasy sledovat až tři sta lidí, dovnitř se vejde osm šaten, ošetřovna, šatna pro rozhodčí, posilovna i občerstvení a sociálky. Před areálem vyroste parkoviště pro 83 aut, přes silniční obchvat u stadionu vyroste lávka pro pěší.

 

Autor návrhu architekt Tomáš Vymetálek vybral coby dominantu dvoupodlažní krytou tribunu a umístil ji podélně mezi obě fotbalová hřiště.

"Střechu tvoří ocelová konstrukce a membránová krytina, na tribunu po obou stranách navazují jednopodlažní zaoblené části oddělené schodišti, které umožní přístup na tribunu," popisuje architekt. V podobném duchu navrhl i pokladnu.

Podle starosty Vrchlabí Jana Sobotky je pro město stavba fotbalového stánku mimořádnou událostí.

"Je to dvacet nebo třicet let očekávaná záležitost. Stavba stadionu vždy souvisela s rozvojem podniku Škoda, k realizaci však nikdy nedošlo," tvrdí starosta Sobotka.

Nebylo prý jednoduché najít pro stadion místo, nakonec jej umístili do atraktivní lokality v blízkosti obchvatu na Špindlerův Mlýn. Podle starosty v Česku přitom nebývá zvykem stavět stadion jako novostavbu. "Zatím jdou přípravy hladce a pokud se nic nezmění, v příštím roce bychom ho měli dokončit," říká starosta.

Hrát o soutěž výš? Třeba ano

Stadion je navržen tak, aby odpovídal podmínkám krajských soutěží, Vrchlabí se však nebrání představě, že by se na novém stadionu mohly v budoucnu hrát i vyšší soutěže.

"Když takové sportoviště stavíte, musíte na to myslet. Představa, že bychom hráli o soutěž výš, je určitě reálná. Jestli máme i na divizi? To nevím," zamýšlí se starosta.

Místní fotbalový A tým kope krajskou soutěž. Drží se blízko čela tabulky, a to i přesto, že teď nemůže nastupovat na vlastním stadionu a domácí zápasy musí hrát na jiných hřištích. To staré je už totiž zrušeno a na jeho místě buduje Škoda Auto novou halu na výrobu převodovek.

Fotbalisté i fanoušci musí počkat na nový stadion. "Už aby to bylo, teď to pro nás není jednoduché. Stadion už tu měl být čtyřicet let. Musíme však počkat a hrát v okolních vesnicích. To stojí čas a peníze, naštěstí se nám i tak daří. Určitě bychom chtěli postoupit do krajského přeboru, ale prioritou je teď pro nás stadion. Pak se uvidí," míní sekretář klubu FC Vrchlabí František Peška.

Stadion vybuduje společnost BKN z Vysokého Mýta. Na jeho stavbu bude město čerpat i z půlmiliardové dotace, kterou dostalo od státu na rozvoj tamní průmyslové zóny. Stát regionu peníze přislíbil na základě dohody se Škodovkou před několika lety.

Automobilka tehdy slíbila rozšíření výroby ve Vrchlabí v roce 2008. Svoje závazky splnila, v tamním závodě vyrábí moderní automatické převodovky pro celý koncern VW.