Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trutnovská nemocnice musí zaplatit rodičům půl milionu za smrt dítěte

  16:03aktualizováno  16:03
Odškodné ve výši 480 tisíc korun vysoudili s konečnou platností rodiče dítěte, které v roce 2007 zemřelo po porodu v trutnovské nemocnici. Nejvyšší soud nedávno bez veřejného jednání odmítl dovolání Oblastní nemocnice Trutnov, čímž potvrdil rozhodnutí soudů v Trutnově a Hradci Králové.

Nemocnice v Trutnově musí zaplatit rodičům za zpackaný porod téměř půlmilionové odškodné. Soudy dospěly k závěru, že lékaři nedostatečně monitorovali plod. | foto: MF DNES

Nepovedený porod se uskutečnil v noci na 18. května 2007. Dítě zemřelo zanedlouho po příchodu na svět kvůli nedostatku kyslíku.

Soudy dospěly k závěru, že lékaři nedostatečně monitorovali plod. Sondy přikládali jen krátkodobě - údajně kvůli tomu, že rodičku trvalé monitorování plodu rozrušovalo. Kvůli tomu nemohli včas reagovat na příznaky hrozícího nedostatku kyslíku.

Civilní žalobu na náhradu škody podali oba rodiče. Každému z nich Okresní soud v Trutnově přiznal 240 tisíc korun. Verdikt v roce 2009 potvrdil Krajský soud v Hradci Králové a nejvyšší soud nyní nenašel žádný důvod k zásahu.

Trpák byl obžaloby zproštěn

Kvůli zpackanému porodu opakovaně stanul před trestním soudem senátor za ČSSD a lékař Pavel Trpák. Obžaloba mu původně vytýkala to, že nedostatečně sledoval průběh těžkého porodu.

Okresní soud Trpákovi opakovaně uložil podmíněný trest. Loni v prosinci jej pak Krajský soud v Hradci Králové obžaloby zprostil. Nakonec sice dospěl k závěru, že Trpák nepostupoval zcela správně, ale neprokázala se příčinná souvislost mezi jeho jednáním a smrtí novorozence.

V Trpákově kauze znalci upozornili například na chyby ve zdravotní dokumentaci a na to, že lékaři nedostatečně sledovali srdeční odezvy plodu. Zároveň se ale shodli na tom, že porod koncem pánevním je vždy poměrně rizikový.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.