Předváděcí elektrobus zapůjčila městu k vyzkoušení společnost SOR Libchavy. Vedení dopravního podniku chtělo vyzkoušet, jak se vůz bude chovat v tamním provozu.
"Dopravní podnik systematicky vývoj a novinky v MHD sleduje, jeden předváděcí den ale pro ucelenější představu nestačí. Jsme proto domluveni, že společnost SOR tento vůz do Hradce zhruba v polovině léta zapůjčí přímo k praktickému použití na linkách, abychom vozidlo v provozu městské hromadné dopravy vyzkoušeli důkladně," přiblížil ředitel dopravního podniku Miloslav Kulich.
Spotřeba je oproti autobusu na naftu třetinová
Řidič si jízdu autobusem na elektřinu pochvaloval. "Jízda i ovládání vozu jsou pro řidiče velmi příjemné," řekl vedoucí střediska MHD Leo Sedláček, který usedl za volant při okružní jízdě městem.
Čtyři tyto nízkopodlažní elektrobusy, které jsou určeny pro bezemisní přepravu v městském provozu se prohání po silnicích například v Ostravě i horském terénu Vysokých tater.
"Dojezd tohoto elektrobusu v městském prostředí je cca 130 až 160 kilometrů. Náklady na provoz jsou oproti autobusům na naftu zhruba třetinové," přiblížil některé parametry obchodní ředitel společnosti SOR Jindřich Chudý.