Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kolony na hradeckém okruhu zhoustnou, opravy uzavřely půl mostu

  8:45aktualizováno  8:45
V Hradci Králové začíná rozsáhlá rekonstrukce Orlického mostu, který je v havarijním stavu. Až do konce letošního roku se tak budou častěji než kdy jindy tvořit na Gočárově okruhu kolony. Místem denně projede 30 tisíc aut, řidiči by se měli obrnit trpělivostí anebo zvolit jinou trasu.

Houstnoucí provoz na hradeckém Gočárově okruhu | foto: Martin Veselý, MAFRA

Když si Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nechalo před čtyřmi lety zpracovat studii intenzity dopravy, Gočárův okruh v Hradci Králové byl podle ní jednoznačně nejvytíženější komunikací v celém Královéhradeckém kraji. Podle poslední statistiky po něm projede v různých úsecích až 30 tisíc aut denně.

Dopravní omezení

Silničáři dopravu ve směru ke křižovatce Tesla svedou přes střední dělící pás do levé poloviny mostu, i proto proto bude v celém úseku maximální povolená rychlost pouze třicítka.

Dopravní omezení kvůli rekonstrukci Orlického mostu u Všesportovního stadionu v...

"V protisměru bude doprava vedena jedním jízdním pruhem v délce zhruba 300 metrů. Poté ji navedeme zpět do pravého jízdního pásu. V opačném směru bude provoz ve dvou jízdních pruzích," vysvětluje Stanislav Blažek z hradecké dopravní policie.

Levý ze dvou pruhů směrem k Brněnské bude sloužit zejména pro osobní vozidla do maximální šíře 2,2 metru, nákladní automobily a autobusy budou muset jet pouze pravým pruhem, který bude širší.

Právě jejich řidiči se na následující měsíce budou muset obrnit trpělivostí kvůli velké opravě Orlického mostu u Všesportovního stadionu. Silničáři uzavřou jednu polovinu mostu a dopravu v obou směrech svedou na druhou. 

"Uzavřený bude celý pravý mostní objekt ve směru od křižovatky Brněnská ke křižovatce Tesla. Vzhledem ke značnému zatížení tohoto úseku tranzitní dopravou předpokládáme tvoření kolon," říká Stanislav Blažek z hradecké dopravní policie.

Řidiči, jeďte raději jinudy

Podle sčítání dopravy z roku 2010 totiž místem denně projede téměř pět tisíc nákladních vozidel. Aby co nejvíc předešli zácpám, doporučují policisté hradeckým řidičům, aby si, pokud to bude možné, vybrali jinou trasu.

"Ostatní šoféři by se měli řídit takzvaným pravidlem zipu, který je ukotven v zákoně o provozu na pozemních komunikacích," upozorňuje policejní mluvčí Lenka Burýšková.

Most, který je ve vlastnictví ŘSD, projde kompletní rekonstrukcí.

"Rekonstrukci jsme plánovali několik let a rozhodli jsme o ní poté, co jsme diagnostikou a mimořádnou mostní prohlídkou zjistili, že do mostu zatéká a to narušuje výztuže nosné konstrukce," vysvětluje mostní technik ŘDS Michal Peš. Stavební stav mostu je podle něj momentálně ve stavu VII, což znamená havarijní.

Polovina mostu, která je blíž k sídlu Vodovodů a kanalizací, bude uzavřena nejméně do konce letošního července. Poté se silničáři přesunou na druhou polovinu. "O zprovoznění obou mostů uvažujeme do konce roku 2014," odhaduje Peš.

Dokončovací práce jsou naplánovány i na rok 2015. "Budou pokračovat ještě po zimním období do konce září 2015, ale už bez vážnějšího omezení dopravy," uklidňuje mostní technik.

Celkové náklady na rekonstrukci obou mostů ŘSD zatím vyčíslilo bez DPH na 38 milionů korun.

Řidiči osobních automobilů, kteří se chtějí dopravním komplikacím na okruhu vyhnout, budou muset zvolit náhradní trasu přes centrum města.

"Jako nejvhodnější bych viděl cestu přes malšovický nadjezd kolem staré nemocnice k magistrátu," radí poručík Blažek.

Opravy uzavřely rovněž část hradecké ulice ČSA

Ti, kteří se rozhodnou jet přes centrum Hradce, si musí dát pozor na další uzavírku, která potrvá až do léta. Do konce června je pro dopravu uzavřena část ulice Československé armády, a to v úseku mezi Mosteckou a Chmelovou ulicí. Jediný volný jízdní pruh slouží pouze autobusům městské hromadné dopravy.

"Objízdná trasa pro ostatní dopravu je vedena ulicemi Československé armády a Komenského," upozorňují policisté. Úsek silnice je uzavřen kvůli generální rekonstrukci vodovodu a kanalizace pod komunikací.

"Rekonstrukce je naplánována na několik etap, hotova by měla být do konce roku," říká mluvčí Královéhradecké provozní Veronika Bergerová. Stavaři budou pod zem klást nové kanalizační potrubí, které propojí šachty vybudované v loňském roce. Navazovat na to bude i rekonstrukce komunikace, kterou by hradecká radnice ráda provedla v letošním roce.





Hlavní zprávy

Grafton Recruitment Praha
Vývojář Java

Grafton Recruitment Praha
Královéhradecký kraj
nabízený plat: 25 000 - 55 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.