Náchod je zatížen provozem, což má podle policie vliv i na počet nehod

Náchod je zatížen provozem, což má podle policie vliv i na počet nehod | foto: Radek Cihla, MAFRA

Náchod vede v počtu nehod, situace se zhoršila i v Rychnově

  • 1
V některých městech by řidiči měli sedat za volant jen s notnou dávkou opatrnosti. Třeba v Hradci Králové a Náchodě to jde totiž podle žebříčku České pojišťovny s bezpečností dopravy z kopce. Náchod dopadl ve srovnání s ostatními městy skoro nejhůř, slibný začátek roku si pokazil i Rychnov.

Náchod zaznamenal v žebříčku, který sleduje třináct krajských a devětapadesát okresních měst, skoro nejhorší výsledek. Může za to pět nehod za pololetí. Chodec tam zemřel na výpadovce na Červený Kostelec a staly se i čtyři nehody s vážnými následky, mimo jiné na mezinárodní silnici k hraničnímu přechodu.

"Náchod je tak zatížen provozem, že to nesporně bude mít vliv i na nehody. Pokud však jde o celý okres, podle statistických ročenek platí dlouhodobě za velmi bezpečný," řekla mluvčí náchodských policistů Eva Prachařová.

Náchodská radnice chce zabránit nehodám zejména na Pražské a Běloveské ulici, kde projíždí nejvíc kamionů. Měly by pomoci nové stavební úpravy. Stát už přislíbil obnovu Pražské ulice a tří kruhových objezdů. Nový kruh má přibýt u Kauflandu u hranic.

"V letošním roce stavební práce nezačnou, zpozdil se výběr dodavatele," sdělil starosta Náchoda Jan Birke.

Nehody na silnicích kraje

Od 1. ledna do 7. listopadu 2011

(území počet nehod/úmrtí)

Hradecko 1 145/20

Náchodsko 565/3

Jičínsko 487/10

Rychnovsko 349/6

Trutnovsko 639/9

Dálniční odd. Pravy 69/1

Od 1. ledna do 7. listopadu 2012

Hradecko 1 245/10

Náchodsko 639/6

Jičínsko 528/11

Rychnovsko 405/ 14

Trutnovsko 741/12

Dálniční odd. Pravy 95/0

Pokud jsou někde nehody častější, policie tvrdí, že se na takové úseky zaměřuje, aby se tam provoz zklidnil. Na proslulé "silnici smrti" v lesních úsecích u Vamberka se například posouvaly značky a je tam i nově namalované vodorovné značení.

Nadějnou statistiku si pokazil už i Rychnov

Řidiči na území Rychnova nad Kněžnou v prvním pololetí sice vážně nebourali, ta druhá půlka však může pro řidiče vyznít už mnohem méně příznivě.

"Přímo v Rychnově vjel v říjnu cyklista na železniční přejezd, srazil se tam s vlakem a nepřežil. V celém okrese za letošní rok nehod, jakož i závažných následků i úmrtí, přibylo. Na silnicích tu zemřelo už čtrnáct lidí. Tíží nás, že z toho byli čtyři cyklisté, kromě zmiňovaného v Rychnově také v Kostelci nad Orlicí, Bartošovicích a Česticích," uvedl vedoucí dopravního inspektorátu v Rychnově nad Kněžnou Rudolf Petřík.

Počet úmrtí v ulicích měst v roce 2012

  • Celkový počet úmrtí na silnicích v republice sice za pololetí meziročně klesl, ale v ulicích krajských měst to bylo naopak.
  • Za první pololetí letošního roku tam zemřelo 41 lidí. To je o sedm víc než ve stejném období loňského roku.
  • Nejvíc lidí, tedy čtrnáct, zemřelo v silničním provozu v Praze, v Ostravě jich zahynulo třináct.
  • V okresních městech zemřelo po autonehodě méně lidí, meziročně klesl počet obětí ze čtrnácti na dvanáct.

Vloni přitom zahynulo na silnicích Rychnovska šest lidí.

Žebříček České pojišťovny sleduje třináct krajských a devětapadesát okresních měst. Index stanovuje podle počtu usmrcených a těžce zraněných lidí při dopravních nehodách. Vztahuje je přitom k počtu obyvatel daného města. Tvůrci projektu kladou zvláštní důraz na nehody způsobené nepřiměřenou rychlostí v zastavěných částech měst.

Index pojišťovny nevyzněl zrovna příznivě ani pro Hradec Králové, který skončil mezi krajskými městy desátý. Policie však neeviduje přesné číslo o nehodách přímo v katastru města.

"Nejvíc dopravních komplikací se v Hradci objevuje na všech silnicích první třídy, na vnějším okruhu a na výpadovkách na Prahu, Brno, Náchod a Jičín. Naštěstí však nemívají fatální následky," řekla mluvčí hradecké policie Ivana Ježková.