Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ve Vrchlabí se budou místo škodovek vyrábět převodovky, rozhodl VW

  16:51aktualizováno  16:51
Vedení automobilového koncernu Volkswagen rozhodlo o budoucnosti závodu Škody Auto ve Vrchlabí. Jedna z nejmenších továren celé skupiny začne od konce příštího roku vyrábět automatické převodovky nejen pro škodovky. Kraj i město to vítají, i když některé skalní příznivce konec výroby celých aut zklame.

Ve Vrchlabí se teď montují modely Octavia a Roomster. Ilustrační foto | foto: Škoda Auto

Téměř jedenáct set zaměstnanců zatím v podkrkonošském závodě vyrábí modely Roomster a Octavia. Už několik let se ale diskutuje o budoucnosti továrny, která nevyniká velikostí ani přístupností.

Vrchlabí se ucházelo o výrobu malého koncernového modelu Up!, která nakonec míří na Slovensko.

"Rozhodnutí o výrobě přímo řazených automatických převodovek označovaných zkratkou DSG je pro závod důležité z hlediska zajištění dlouhodobé budoucnosti," uvedl mluvčí Škody Rudolf Dreithaler. Převodovky využívají také vozy Audi, Seat a VW.

Koncernové rozhodnutí by podle mluvčího mělo zaměstnancům dodat jistotu, že se s nimi počítá. Přímou odpověď na otázku, zda zůstane zachována zaměstnanost, ale nedal. Prý padne později.

"Pokud vím, tak zaměstnanost by měla být zachována v současném rozsahu, ale bude tam významný objem rekvalifikací," sdělil iDNES.cz náměstek hejtmana Helmut Dohnálek, který se v jednání s koncernem angažoval.

Budoucí výroba bude podle něj daleko monotematičtější. "Ale jsme za to rádi. Ve hře byla i varianta, že by se závod neudržel," připomněl náměstek.

Továrna dostala škvárové hřiště, přijít mohou další pobídky

Kraj zatím Škodovce žádnou konkrétní pobídku nedával, ale už od řadu let má od ministerstva financí schválenou dotaci na vylepšení infrastruktury ve Vrchlabí i v Kvasinách. Jejich možné čerpání se tak vrací do hry, kraj by ale musel přidat své peníze.

Automobilce se snažilo vyjít vstříc také přímo město Vrchlabí, které jí loni připsalo asi půlhektarové škvárové hřiště u fotbalového stadionu vedle továrny. Tam se může firma rozšířit.

"Na zprávu se čekalo s napětím a myslím, že je dobrá. Mnozí jsou smutní z toho, že je to asi konec výroby automobilů, která tady byla od roku 1958. Teď mají pocit, že výroba nebude plnohodnotná," popsal nálady ve městě starosta Jan Sobotka.

Podle něj je to ale výborný signál pro budoucnost. Město totiž neleží u dálnice a je daleko od logistických center, což je pro výrobu celých aut problém. Třeba už jen kvůli stavu okolních silnic.

"Myslím, že ve výrobě převodovek by mělo dojít také k zaměstnání více kvalifikovaných lidí i vrácení strojírenských oborů, jako jsou třeba soustružníci," očekává starosta.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.