Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vrchlabí dostane stamiliony na silnice a hřiště díky automobilce

  17:08aktualizováno  17:08
Víc než půl miliardy do silnic, požární stanice či nového sportoviště dostane Vrchlabí a okolí od státu díky závazku automobilky Škoda. Za stamiliony by se měla rozvíjet také průmyslová zóna.

Zahrada u augustiniánského kláštěra ve Vrchlabí | foto: Ondřej Littera, MAFRA

O stamilionech pro Vrchlabí mluví náměstek hradeckého hejtmana Helmut Dohnálek. Díky rozhodnutí koncernu Volkswagen (VW) investovat miliardy do rozvoje tamního závodu Škoda Auto by měly následovat i investice státu. Vedení VW rozhodlo, že ve Vrchlabí se budou od konce příštího roku vyrábět převodovky pro celý koncern, což zajistí další budoucnost závodu.

Peníze vyčleněné vládou na podporu rozvoje regionu v případě, že se do závodu bude investovat, jsou stále k dispozici. Stát by dal na modernizaci silnic i na další projekty zhruba 550 milionů korun. Podílet by se musel i Královéhradecký kraj.

"Stále platí usnesení vlády, které na rozvoj přidělilo určité peníze podmíněné tím, že Škoda Auto splní některé předpoklady, hlavně výraznou několikamiliardovou investici do rozvoje výroby. Pokud se k investici oficiálně zaváže, odstartuje i čerpání těchto peněz, které jsou dosud na zvláštním účtu," uvedl Dohnálek.

Peníze by uvítala i radnice

O tom, jaké investice do Vrchlabí půjdou, však Škoda zatím oficiálně nehovoří. "Slíbili jsme zaměstnancům, že v nejbližší době oznámíme řešení, které zajistí dlouhodobou budoucnost závodu. To jsme teď učinili. Detaily budeme zveřejňovat postupně," řekl mluvčí Škody Rudolf Dreithaler.

Kromě silnic by se za peníze mohla pořídit nová požární stanice či protipovodňová opatření. Další velkou stavbou by byl sportovní areál města. To už automobilce nechalo škvárové hřiště vedle závodu, kde je jediná možná plocha pro jeho rozvoj. Při dalším rozšíření by město nechalo Škodě Auto i fotbalový stadion a nový by postavilo jinde.

Nejen kraj, ale i město by investice uvítaly. "Doufám, že se podaří, aby byly peníze uvolněny," uvedl vrchlabský starosta Jan Sobotka.

Téměř jedenáct set zaměstnanců zatím v podkrkonošském závodě vyrábí modely Roomster a Octavia. Podle Dohnálka by zaměstnanost měla být zachována v současném rozsahu, ale pracovníci se budou muset rekvalifikovat. Ve hře však byla i varianta, že by se závod neudržel vůbec.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jan Kučera se synem Matějem z Miletína na Jičínsku.
Zvládneme to, říká otec fotbalisty s leukémií. Hledají dárce kostní dřeně

Jsme dva chlapi, a ti se nevzdávají, říká otec mladého fotbalisty, jemuž loni diagnostikovali leukémii. Hledání vhodného dárce kostní dřeně pro svého nemocného...  celý článek

Jednaosmdesátiletá Doris Krausse z Trutnova se narodila v lednu 1936 v Liberci...
Příděl potravin? Jen když jsme šli na sovětský film, vzpomíná pamětnice

Jednaosmdesátiletá Doris Krausse z Trutnova se narodila v lednu 1936 v Liberci do rodiny válečného veterána, k její smůle s německým příjmením. Do pokojného...  celý článek

Ludmila Havránková poblíž dálnice D11 v Hradci Králové (21.8.2017).
O dostavbu D11 jim nešlo, hrálo se o pozemky, říká statkářka Havránková

Statkářka Ludmila Havránková bude už navždy spojována s dálnicí D11 u Hradce Králové. Odmítá, že to byla ona, kdo na roky zastavil výstavbu, ačkoli pro mnohé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.