Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opravy páteřního mostu v Hradci začaly, dopravu zkomplikují na půl roku

  19:43aktualizováno  19:43
Až sedm měsíců bude pro veškerou dopravu uzavřena polovina královéhradeckého Orlického mostu, otevřeného v roce 1980 na Gočárově okruhu. Opravy mají stát téměř 40 milionů korun. Další komplikace budou znamenat opravy dvou silnic vedoucích na Třebechovice.

Opravy Orlického mostu na Gočárově okruhu v Hradci Králové (23.2.2015). | foto: Martin Veselý, MAFRA

Celý Orlický most na Gočárově okruhu, kudy denně podle sčítání dopravy projede kolem 30 tisíc aut, byl celý otevřený jen necelé čtyři měsíce. Tentokrát se stavaři pustili do rozsáhlých oprav druhé poloviny, veškerá doprava je svedena do již zrekonstruované první poloviny.

Fotogalerie

Komplikace na jedné z nejvytíženějších silnic v kraji se dají očekávat až do konce září. Když byly vloni zavřeny levé dva pruhy mostu ve směru od Tesly k malšovickém nadjezdu, doprava se často štosovala, a to po dobu půl roku.

Stavaři původně uzavírku plánovali už na začátek roku, avšak postup prací jim nakonec umožnil začít demoliční práce až v únoru. Už je odfrézována vozovka a na most dokončený v roce 1980 najely bagry.

Do mostu zatéká

„Horní betony jsou kvůli povětrnostním podmínkám ve špatném stavu, ale ty kryté jsou hodně poctivé a už na prvním mostě s nimi byly velké problémy,“ upozornil hlavní stavbyvedoucí Libor Kabele.

Přestože Orlický most nepatří k nejstarším, jeho stav už nedovoloval s rekonstrukcí déle čekat.

„Plánovali jsme ji několik let a rozhodli jsme se pro ni, když jsme diagnostikou a mimořádnou mostní prohlídkou zjistili, že do mostu zatéká, což narušuje výztuže nosné konstrukce,“ vysvětlil mostní technik Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Michal Peš a zdůraznil, že most je v havarijním stavu.

Opravy mají stát kolem 38 milionů korun. Větší problémy s dodržováním třicetikilometrové rychlosti v zúženém úseku sice policisté nezaznamenali, ale překvapilo je, že řidiči stále ještě nepochopili pravidlo zipu. U Orlického mostu se prý nejčastěji setkávají se šoféry, kteří čekající kolonu objíždějí zleva a na poslední chvíli se pokoušejí vmáčknout do povoleného koridoru.

Řidiče potrápí i další rekonstrukce

„Pravidlo zipu funguje pouze při souběžné jízdě. Při pozorování, jak se tam někteří řidiči chovají, jsme zjistili, že toto pravidlo neznají. Avšak pokud při takovém manévru nikoho neohrozí nebo neomezí, pokutování je velice složité,“ řekl Stanislav Blažek z hradecké dopravní policie.

Ještě na jaře řidiče v nejbližším okolí Hradce potrápí další dvě rekonstrukce silnic. Když byla loni na podzim zahájena první etapa oprav v Blešně, v kolonách se někdy čekalo i hodinu.

Teď se možná situace bude opakovat, protože na řadu přicházejí práce ke kruhovému objezdu a školce. Nepomohou si ani šoféři, kteří budou mít snahu inkriminovaný úsek objet po silnici třetí třídy Svinary - Běleč - Krňovice. I na tuto rozbitou komunikaci se totiž na jaře nastěhují silničáři.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.