Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda bude ve Vrchlabí vyrábět víc převodovek, odbory se bály o práci

  9:28aktualizováno  16:09
Nejistota ohledně budoucího počtu míst ve vrchlabské továrně Škody Auto je snad zažehnána. Automobilka oznámila, že závod bude pro koncern Volkswagen od poloviny příštího roku vyrábět až 1 500 automatických převodovek denně. Výroba aut letos končí. Odbory se bály, že pro všechny zaměstnance nebudou místa.

Montáž modelu Roomster má podle plánů automobilky letos ve Vrchlabí skončit. | foto: Škoda Auto

Když nedávno koncern Volkswagen rozhodl, že se v Krkonoších už nebudou montovat auta, ale jen jejich díly, zazněl podle odborářů slib, že celá tisícovka zaměstnanců najde uplatnění ve Vrchlabí. Pro výrobu moderních převodovek se ale zatím počítalo asi s 600 lidmi.

"Pokud skončí výroba vozů, bude ohroženo více než 400 zaměstnanců," uvedl nedávno předseda odborů ve vrchlabském závodě Jaromír Kobrle.

Výroba převodovek

O výrobě automatických převodovek DQ200 pro vozy celého koncernu Volkswagen ve Vrchlabí se rozhodlo loni, začne v září 2012. Podle automobilky patří sedmistupňový dvouspojkové zařízení k nejmodernějším automatickým převodovkám vůbec. I v budoucnosti už by se vrchlabská továrna měla zaměřovat jen na výrobu komponent.

Tiskový mluvčí Škody Jozef Baláž mu oponoval, že zaměstnání v rámci společnosti Škoda Auto bude zaručeno pro všechny. Odborářům se však nelíbilo, že toto prohlášení obsahuje i možnost dojíždění do Mladé Boleslavi.

"Trváme na slibech, které jsme dostali před rokem při slavnostním představení nové výroby pro náš závod, kde firma garantovala zaměstnat všechny zaměstnance ve vrchlabském závodě," řekl Kobrle.

Ještě minulý čtvrtek se toto téma řešilo v týdeníku Škodovácký odborář s tím, že jasno by mělo být v druhé polovině května. Nakonec se rozhodlo o pár dnů dříve.

"Škoda Auto od poloviny roku 2013 podstatně zvýší kapacitu pro výrobu automatických dvojspojkových převodovek DQ200 z dosud plánovaných tisíc až na 1 500 kusů denně," uvedl Jozef Baláž. Je to výsledek jednání vedení firmy a odborů na koncernové úrovni.

"Toto usnesení dává závodu a jeho zaměstnankyním a zaměstnancům jasné perspektivy do budoucna," podotkl personální šéf Škodovky Bohdan Wojnar.

Vyrábět se začne v září 2012, už teď se montují testovací kusy, před několika týdny začalo ve zkušebním provozu fungovat školicí centrum.

Výsledek vítá i město

Zprávu přivítal i starosta Vrchlabí Jan Sobotka: "Informace je pro zaměstnanost klíčová. Nemáme informace o tom, jak to souvisí s ukončením výroby Roomsterů nebo jestli se bude pokračovat, ale z důvodu zaměstnanosti je to rozhodující zpráva."

Ve Vrchlabí se nyní montují vozy Roomster a starší model Octavia Tour. Dosud Škoda plánovala ukončení výroby roomsterů v letošním roce, octavií už letos v červnu. Právě proto odboráři žádali prodloužení výroby aut i do příštího roku. Aktuální Kobrleho vyjádření se zatím nepodařilo získat.

Město připravuje průmyslovou zónu, aby automobilka mohla postavit další navazující halu pro výrobu převodovek. Uvolní se další parcely.

Na rozšiřování škodovácké továrny jsou navázané také další peníze ze státního rozpočtu a EU na opravy silnic, nové hřiště nebo stanici hasičů. Čeká se na půl miliardy korun, o níž má rozhodnout vláda, ale odkládá to už od loňska. Podle regionálních politiků to blokují výměny ministrů a vládní krize (více o tom čtěte zde)





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.