Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Zapomeňte na brzdy. Bikeři se řítili po sjezdovce skoro stovkou

  11:33aktualizováno  11:33
Extrémní klání horských kol ve Špindlerově Mlýně v sobotu prověřilo nervy a bicykly skoro dvou stovek adrenalinových závodníků. Někteří uháněli dolů po sjezdovce rychlostí skoro sto kilometrů v hodině.

Startovní výstřel, dav závodníků vybíhá k horským kolům, nasedá na ně a řítí se obrovskou rychlostí po červené sjezdovce ve Svatém Petru ve Špindlerově Mlýně do údolí.

Je sobota odpoledne a Chinese Downhill Tour 2017, extrémní závod na horských kolech právě začal. Hlavní je dojet do cíle. Nejlepší jezdci dosahují rychlosti přes 90 kilometrů v hodině.

Fotogalerie

„Pocity z jízdy po sjezdovce jsou fantastické. Představte si, řítíte se dolů rychlostí téměř 100 kilometrů v hodině a za vámi skoro dvě stě lidí! Kam se hrabe sjezd na lyžích nebo na snowboardu,“ usmívá se letošní vítěz šíleného downhillového závodu ve Špindlu a zároveň jeden z organizátorů akce Michal Maroši.

Sjezdovka má dva kilometry a závodníci museli projet zhruba deset širokých zatáček vytyčených ve stylu obřího slalomu. „Strach jsem neměl, závodím už skoro třicet let. Vytvořil jsem si pravidla, která dodržuji, a vím na co mám a na co ne. Pokud bych měl strach, tak bych nedosáhl takového výsledku. Strach je největší nepřítel při takových závodech a na brzdy musíte zapomenout,“ říká biker.

Žádné pneumatiky s hřeby

Třetí ročník downhillového závodu ve Špindlu, které Maroši všechny vyhrál, byl zážitkem nejen pro jezdce, ale i pro stovky přihlížejících lidí. Mezi účastníky byl i hendikepovaný závodník, který jel na speciálně upraveném invalidním vozíku. „Už minulý ročník tady byl. Je to veliký srdcař,“ říká Maroši, který si pochvaloval hlavně velkou účast, ve startovním poli bylo 196 závodníků.

Nebyla nouze o dramatické hromadné pády jezdců. Downhill Tour je extrémní sportovní akce, kde se musí počítat se vším. „Jsem spokojený, účast byla velkolepá. Pár potlučených jezdců samozřejmě bylo, ale nic vážného. Pravidla samozřejmě existují, například nejsou povolené pneumatiky s hřeby. Když vám to ale uletí na ledové plotně a někoho dalšího smetete, nic s tím nenaděláte. Nikdo ze hry nevypadl, nikdo nebyl diskvalifikovaný. I když je mezi bikery velká rivalita, jsme jedna velká rodina a není mezi námi ta nepříjemná vlastnost, že někdo někomu něco nepřeje,“ říká Maroši.

Ve Špindlu po oblevě v předchozích dnech, kdy dokonce pršelo, začalo mrznout. Závodní trať byla proto zledovatělá a velmi rychlá. „Povrch byl hodně tvrdý, sníh hodně utáhlý. Jsem rád, že se to obešlo bez větších úrazů. Na to, jaké byly podmínky, tak horská služba zasahovat nemusela,“ říká Michal Maroši, který nechal v cíli všechny ostatní za sebou. „Krásně to jelo, když jsem to pustil, bylo příjemnější než kdyby byl nový sníh a muselo se jen vyjetými kolejemi,“ říká legendární biker, který má za sebou sjezdy po celém světě, třeba v bobové dráze, po slavných závodních sjezdovkách nebo bikercross.

„Každý závod má něco do sebe, tento koncept se mi zdá ale bezvadný v tom, že je to jednoduché, rychle odjeté a pravidla jasně daná: fair play a co nejrychleji se dostat dolů do cíle. Vydařilo se to, podmínky byly fantastické,“ dodává Maroši.

Letos má Chinese Downhill poprvé dvě etapy, první se jela o víkendu již tradičně ve Špindlerově Mlýně a druhá bude na Slovensku v Jasné na Chopku. Titul celkového vítěze získá ten závodník, který zajede nejlépe obě etapy.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.