Škoda vyrobila auto s pořadovým číslem 20 milionů, je to Karoq z Kvasin

  15:14aktualizováno  15:14
Automobilka Škoda Auto dnes vyrobila dvacetimiliontý vůz ve své historii. Jubilejní vozidlo sjelo z linky v Kvasinách na Rychnovsku. Je to nový model Karoq, který se k prvním zákazníkům dostane v polovině října.

Odhalení: Škoda Karoq měla premiéru ve Stockholmu. | foto: ŠKODA AUTO

Nový model automobilky lze nyní zatím jen předobjednat. Oficiální spuštění prodeje Škoda Auto plánuje na polovinu října, kdy oznámí cenu základního modelu.

Dosud zveřejnila jen ceník dvou vyšších verzí, které začínají na 530 tisících korunách (podrobnosti čtěte zde).

Karoq je letošní nejdůležitější novinkou z Mladé Boleslavi. Nahrazuje model Yeti, kterého se za osm let vyrobilo přes 630 tisíc kusů a který automobilce otevřel dveře do segmentu SUV.

Poslední kusy sjely z výrobní linky v Kvasinách koncem května, na konci srpna měla končit i produkce evropské specifikace Yetiho v Nižném Novgorodu (více zde). 

Sériová výroba modelu Karoq začala v Kvasinách letos v červenci. Je to mladší bratr Seatu Ateca, který se na Rychnovsku vyrábí od loňského června. Karoq se však kvůli maximálnímu vytížení kvasinské továrny bude montovat také v Mladé Boleslavi (psali jsme zde).

Kvasinský jubilejní rok

Pro závod v Kvasinách je letošní rok jubilejní hned třikrát. Před 70 lety se tu začaly montovat první škodovky, konkrétně model Superb (samotná továrna však fungovala od roku 1934 jako Karosárna Jawa Kvasiny).

Letos v lednu automobilka oznámila, že pod Orlickými horami vyrobila jubilejní dvoumiliontý vůz (psali jsme zde) a nyní sjelo z linky i jubilejní vozidlo v historii celého podniku, resp. od roku 1905.

„Dvacet milionů vyrobených vozů představuje v historii našeho podniku zcela mimořádný milník,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky. 

Fotogalerie

„Na tento vývoj v následujících letech navážeme. Základem pro to je naše Strategie 2025, která společnost připravuje na proces změn ve společnosti a v automobilovém průmyslu,“ dodává Oeljeklaus.

Firma chce do roku 2025 představit pět čistě elektricky poháněných modelů v různých segmentech.

Výrobu automobilů zahájila firma v Mladé Boleslavi v roce 1905 vozem Voiturette A, který vyvinuli zakladatelé podniku Václav Laurin a Václav Klement.

Do roku 1991 vyrobila firma pět milionů vozů. V témže roce se firma stala součásti koncertu Volkswagen.

Další milníky už následovaly mnohem rychleji. Hranice deseti milionů vyrobených vozů automobilka dosáhla 13. července 2006. V roce 2014 firma poprvé přesáhla milion vyrobených vozů ročně (více zde) a poslední milion automobilů stihla vyrobit od 19. prosince 2016.

Vybrané milníky ve výrobě

  • 1991: 5 milionů vozů značky Škoda od roku 1905
  • 13. července 2006: 10 milionů vozů značky Škoda od roku 1905
  • 12. října 2011: 10 milionů vozů značky Škoda v závodě Mladá Boleslav
  • 5. února 2013: 15 milionů vozů značky Škoda od roku 1905
  • 26. srpna 2013: 4 miliony vozů modelové řady Škoda Octavia
  • 10. prosince 2014: Škoda Auto poprvé tak dosáhla počtu milion vozů v rámci jednoho kalendářního roku
  • 19. prosince 2016: 19 milionů vozů značky Škoda od roku 1905
  • 26. září 2017: 20 milionů vozů značky Škoda od roku 1905

Nejčtenější

Alkohol i rvačky, stovky dělníků z ciziny vyvolávají v Libáni napětí

V Libáni už se nesmí pít před večerkou ani jinde na veřejnosti (6.11.2018).

Byla to poklidná obec, teď se však Libáň na Jičínsku podle místních úplně proměnila. Napětí vyvolává přísun stovek...

Karoq v Kvasinách skončí, Volkswagen tam začne montovat Passaty

Volkswagen Passat

Vedení Volkswagenu rozhodlo o zajímavé rošádě. Výrobu vozů rodiny Passat, která dlouho bývala vlajkovou lodí německého...

Na hřebeni Krkonoš hořela louka, zasahovali čeští i polští hasiči

Požár u Labské boudy (17. listopadu 2018)

Hasiči kolem půl desáté večer zlikvidovali požár louky v Krkonoších u česko-polské hranice nad Labskou boudou. Oheň...

Zárybnická: Není nic hezčího, než vyběhnout a dívat se, jak Špindl svítí

Meteoroložka Alena Zárybnická našla nový domov v krkonošském Špindlerově Mlýně.

Nejznámější česká meteoroložka Alena Zárybnická je rodilá Pražanka. Láska k horám ji ale před deseti lety zavedla do...

Dívky si stěžují na modelingovou agenturu. Mění názvy, dál vybírá tisíce

Ilustrační snímek

Kontroverzní modelingová agentura ze Slovenska mění názvy, ale v Česku nadále působí pod stejnými vlastníky. Loni před...

Další z rubriky

Zámek v Horním Maršově i bazar zapálila parta žhářů, soudí policie

Požár zámku v Horním Maršově

Barokní zámek v Horním Maršově na Trutnovsku zapálil kdosi v srpnu úmyslně. Kriminalisté s hasiči našli dost stop po...

Firma couvá od stavby lanovek kvůli vyšetřování a nejistým dotacím v Peci

Pec pod Sněžkou.

Společnost Mega Plus se vzdala chystaného projektu na lyžařské propojení Velké Úpy a Pece pod Sněžkou v Krkonoších....

Ať turisté koloběžku zkusí v údolí, žádá náčelník. Úrazů v horách přibylo

Horská koloběžka

Téměř padesát koloběžkářů se letos v letní sezoně zranilo v Krkonoších tak, že jim musela pomáhat Horská služba. Loni...

Co když vás auto nechá ve štychu? Nepodceňujte rozsah asistenčních služeb
Co když vás auto nechá ve štychu? Nepodceňujte rozsah asistenčních služeb

Myslíte si, že základní asistenční služby obsažené v povinném ručení nebo v havarijním pojištění opravdu stačí? Každý vám říká, kam máte volat v případě nepojízdného vozidla, ale nikdo zřetelně nevysvětlí, jak vám v dané situaci pomůže vaše pojišťovna.

Najdete na iDNES.cz