Odhalení: Škoda Karoq měla premiéru ve Stockholmu.

Odhalení: Škoda Karoq měla premiéru ve Stockholmu. | foto: ŠKODA AUTO

Škoda vyrobila auto s pořadovým číslem 20 milionů, je to Karoq z Kvasin

  • 10
Automobilka Škoda Auto dnes vyrobila dvacetimiliontý vůz ve své historii. Jubilejní vozidlo sjelo z linky v Kvasinách na Rychnovsku. Je to nový model Karoq, který se k prvním zákazníkům dostane v polovině října.

Nový model automobilky lze nyní zatím jen předobjednat. Oficiální spuštění prodeje Škoda Auto plánuje na polovinu října, kdy oznámí cenu základního modelu.

Dosud zveřejnila jen ceník dvou vyšších verzí, které začínají na 530 tisících korunách (podrobnosti čtěte zde).

Karoq je letošní nejdůležitější novinkou z Mladé Boleslavi. Nahrazuje model Yeti, kterého se za osm let vyrobilo přes 630 tisíc kusů a který automobilce otevřel dveře do segmentu SUV.

Poslední kusy sjely z výrobní linky v Kvasinách koncem května, na konci srpna měla končit i produkce evropské specifikace Yetiho v Nižném Novgorodu (více zde). 

Sériová výroba modelu Karoq začala v Kvasinách letos v červenci. Je to mladší bratr Seatu Ateca, který se na Rychnovsku vyrábí od loňského června. Karoq se však kvůli maximálnímu vytížení kvasinské továrny bude montovat také v Mladé Boleslavi (psali jsme zde).

Kvasinský jubilejní rok

Pro závod v Kvasinách je letošní rok jubilejní hned třikrát. Před 70 lety se tu začaly montovat první škodovky, konkrétně model Superb (samotná továrna však fungovala od roku 1934 jako Karosárna Jawa Kvasiny).

Letos v lednu automobilka oznámila, že pod Orlickými horami vyrobila jubilejní dvoumiliontý vůz (psali jsme zde) a nyní sjelo z linky i jubilejní vozidlo v historii celého podniku, resp. od roku 1905.

„Dvacet milionů vyrobených vozů představuje v historii našeho podniku zcela mimořádný milník,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky. 

„Na tento vývoj v následujících letech navážeme. Základem pro to je naše Strategie 2025, která společnost připravuje na proces změn ve společnosti a v automobilovém průmyslu,“ dodává Oeljeklaus.

Firma chce do roku 2025 představit pět čistě elektricky poháněných modelů v různých segmentech.

Výrobu automobilů zahájila firma v Mladé Boleslavi v roce 1905 vozem Voiturette A, který vyvinuli zakladatelé podniku Václav Laurin a Václav Klement.

Do roku 1991 vyrobila firma pět milionů vozů. V témže roce se firma stala součásti koncertu Volkswagen.

Další milníky už následovaly mnohem rychleji. Hranice deseti milionů vyrobených vozů automobilka dosáhla 13. července 2006. V roce 2014 firma poprvé přesáhla milion vyrobených vozů ročně (více zde) a poslední milion automobilů stihla vyrobit od 19. prosince 2016.

Vybrané milníky ve výrobě

  • 1991: 5 milionů vozů značky Škoda od roku 1905
  • 13. července 2006: 10 milionů vozů značky Škoda od roku 1905
  • 12. října 2011: 10 milionů vozů značky Škoda v závodě Mladá Boleslav
  • 5. února 2013: 15 milionů vozů značky Škoda od roku 1905
  • 26. srpna 2013: 4 miliony vozů modelové řady Škoda Octavia
  • 10. prosince 2014: Škoda Auto poprvé tak dosáhla počtu milion vozů v rámci jednoho kalendářního roku
  • 19. prosince 2016: 19 milionů vozů značky Škoda od roku 1905
  • 26. září 2017: 20 milionů vozů značky Škoda od roku 1905

18. května 2017