"Lidská představivost je nekonečná, jen záleží na času a penězích. Tohle auto má své mouchy a určitě by se dalo ještě vylepšit," říká vážně Roubal na víkendovém tuning srazu v České Skalici, než si ho začnou dobírat kamarádi. Na slečny prý takové auto působí spolehlivě.
Před pár roky přitom mladý muž začínal se Škodou Favorit, a když nebyly peníze, nezbylo než auto polepit lacinými samolepkami. Dnes se za to trochu stydí. Před půl rokem si však přivezl z Německa ojetý Fiat Coupé z roku 1998 a přes zimu mu věnoval všechnu péči. "Má dvoulitr, pětiválec v turbu, s tímhle motorem je to rarita," popisuje Roubal svůj vůz o výkonu 180 kilowatt.
Vyměnil kola a pořídil na ně spinery s točícími se hvězdicemi. Nechal předělat kapotu, předek, spojlery i prahy a sám si upravil motor. Cena vozu se tak už vyšplhala na dvojnásobek toho, zač jej koupil.
"Je to lepší než peníze propít. Radši je dám do hmotného majetku a vyrazím si občas s kamarády na nějaký sraz. Projedeme se v pěkném dni, popovídáme a zhodnotíme jiná auta," říká Roubal.
Na zataženou oblohu v sobotním dopoledni však hledí milovníci tuningu s velikou nechutí. Celý předešlý den, jejž věnovali mytí a leštění kapoty, totiž zřejmě přijde vniveč.
"Vždycky před cestou umyju auto. Na rozdíl od mnoha jiných ho používám k běžnému ježdění, nejen pro soutěže," tvrdí jeden z Roubalových kamarádů. Tuning se podle něj může zvrhnout až do extrému, kdy majitelé vozí auta na srazy na vleku, aby si neodřeli zlaté šroubky a jinou drahou výbavu.
Na jedenáctý tuning sraz se minulý víkend sjelo na přehradu Rozkoš u České Skalice několik stovek přestavěných aut. Přijely i trabanty a stařičké škodovky. Pořadatelé v soutěži vybírali nejhlasitější výfuk a hodnotili nejlepší vozy podle interiéru, lakování, motoru, podvozku, kol či osvětlení.
"Všechno, co vydělám, nacpu do auta. Bydlím v jednopokojovém bytě, ale mám auto, za jehož cenu by se dal pořídit dům," směje se Roubalův kamarád.