Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Úřad, který rozhoduje o obchvatu Náchoda, je podjatý, namítli aktivisté

  15:11aktualizováno  15:11
Kolem dosud nevybudovaného obchvatu Náchoda je znovu rušno. Podle aktivistů ze Sboru dobrovolných občanů, kteří patří k odpůrcům projektu, jsou všichni úředníci na Městském úřadu v Náchodě podjatí a v územním řízení o stavbě by neměli rozhodovat. Náchodský úřad to odmítl.

Protestní blokáda dopravy na kruhové křižovatce u Slávie v Náchodě měla upozornit na chybějící obchvat města. (19. 9. 2014) | foto: Michal FantaMF DNES

Aktivisté se odvolali a spor bude řešit krajský úřad. Územní rozhodnutí, už dvakrát skácené, může padnout nejdřív za několik měsíců.

„Namítali jsme takzvanou systémovou podjatost, jak se jí několikrát zabýval Nejvyšší správní soud. Týká se toho, že lidé v zaměstnaneckém poměru u městského úřadu, kde politické vedení zavdává určité příčiny, by nemuseli být nestranní. Řeší se to tak, že se celá věc předá k rozhodnutí jinému úřadu,“ řekl člen Sboru dobrovolných občanů Michal Kudrnáč.

Fotogalerie

Aktivistům se nelíbila zejména silná slova starosty Jana Birkeho ve veřejnoprávní televizi. V říjnu po obnovení územního řízení prohlásil:

„Legrace skončila. Zveřejním všechny ty lidi, kteří se, podle mého názoru nesmyslně, k obchvatu odvolávají, včetně telefonních čísel. Aby celý Náchod mohl vědět, kdo blokuje obchvat a kdo si bere 22 tisíc obyvatel Náchoda jako rukojmí.“

Starosta podle aktivistů na úředníky vytváří nátlak

Podle aktivistů politikové o vybudování obchvatu velmi stojí a úředníci přesně vědí, co se od nich očekává. Sbor označil Birkeho slova o zveřejnění telefonních čísel za nátlak na účastníky řízení.

Na městském úřadu už rozhodli, že konkrétní dva úředníci nejsou nijak podjatí a mohou na věci obchvatu pracovat.

„Od politiků z vedení města tlak necítím, není rozdíl v tom, co dělám už od roku 2009. V rámci správního řízení zveřejňujeme, kdo se odvolává, ale telefonní čísla nemám ani já, takže by je pan starosta nemohl dostat ode mě nějak bokem,“ ohradila se vedoucí stavebního úřadu Andrea Lipovská.

Stát připravuje stavbu za 3 miliardy korun osmnáctým rokem, severní trasa má vést dopravu od Vysokova a Kramolny do Bělovsi (více o obchvatu čtěte zde).





Hlavní zprávy

Další z rubriky

50. let Večerníčku. Polepený Railjet.
Díky druhé koleji vlaky mezi Hradcem a Prahou zrychlí, plán je 55 minut

Správa železniční dopravní cesty plánuje deset projektů na modernizaci trati mezi Hradcem Králové a Prahou, celkem za 25 miliard korun. Vzniknout má třeba...  celý článek

Muzeum východních Čech v Hradci Králové.
Je to divadlo, zpochybnili uchazeči výběr šéfa Muzea východních Čech

Radní Královéhradeckého kraje odsunuli rozhodnutí o novém řediteli Muzea východních Čech v Hradci Králové. Důvodem jsou otevřené dopisy dvou uchazečů, jimž se...  celý článek

Policejní hlídky v Hradeckém kraji dostaly automatizované externí...
Na horách přibudou defibrilátory, přispěl k tomu i náčelníkův kolaps

Nečekaný kolaps náčelníka krkonošského horské služby Adolfa Klepše na Sněžce upozornil na potřebu rozmístění přenosných defibrilátorů na místa, do nichž mají...  celý článek

MIKUPEX TRADE s.r.o.
Fyzioterapeut / rehab. pracovník - moderní zařízení v Praze, 20-22 000 Kč - velice zajímavé

MIKUPEX TRADE s.r.o.
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj
nabízený plat: 20 000 - 22 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.