Safari s auty ve Dvoře Králové

Safari s auty ve Dvoře Králové | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Auta mohou do safari ve Dvoře vjíždět ještě měsíc, pak přijde účtování

  • 7
Ještě celé září si mohou návštěvníci zoo ve Dvoře Králové nad Labem prohlédnout zvířata v safari jen ze svého auta nebo safaribusu. Pak skončí letní sezona a s ní i první pokus o tuto atrakci ve střední Evropě. O jejím osudu rozhodne představenstvo zahrady. Na podzim se do divočiny dostanete i pěšky.

"Dnes je v provozu 60 hektarů pro auta bez pěších a deset hektarů pro lidi bez aut. Od 3. října mohou lidé zase chodit všude pěšky jako dříve, tedy i kolem žiraf a nosorožců a navíc za levnější vstupné," řekla iDNES.cz ředitelka Dana Holečková.

Soužití "lidí v kleci" a zvířat ve volném terénu vyzkoušela zahrada poprvé letos v červnu. V souvislosti s tím se vstupné do celé zoo zvedlo o desítky procent a řadu návštěvníků rozhořčilo nebo dokonce odradilo.

Fotogalerie

Safari v zoo Dvůr Králové nad Labem
Safari ve Dvoře Králové nad Labem z vlastního auta
Safari ve Dvoře Králové nad Labem z vlastního auta.
Safari v zoo Dvůr Králové nad Labem

Zda se krok do neznáma vyplatil, bude představenstvo hodnotit v říjnu, až za bránu safari vjede poslední auto. Holečková trvá na tom, že 290 korun za dospělého, který může v pěší části i safari strávit celý den, není mnoho. A bude usilovat o to, aby příští rok bylo vstupné jednotné.

Dvojí vstupné se nepodařilo vysvětlit, uznala ředitelka

Jednu cenu vyhlásila zahrada už pro letošní letní sezonu, ale krajští radní si po vlně veřejné kritiky vymohli, aby do zahrady platilo vstupné dvojí. Kdo nechce platit za autosafari, může jít za nižší cenu jen do pěší části.

Ředitelka v tom ale vidí problém a uznává, že se nepodařilo lidem tento krok řádně vysvětlit. Navíc podle ní řada lidí kvůli tomu odchází nespokojená.

8. června 2011

"Lidé se u pokladny nechají zviklat a koupí si levnější vstupenku. Jenže pak zjistí, že chtějí i do safari, ale musí jet autobusem a ten zážitek není takový jako z auta, kterým si mohou kdykoli zastavit," míní Holečková. Safaribus nezastavuje a trasu propagovanou jako více než dvouhodinovou projede za padesát minut.

Podle Holečkové bylo cílem vyššího vstupného o něco snížit návštěvnost, jinak by provoz s auty zkolaboval pod náporem návštěvníků. Otázkou zůstává, zda méně lidí za vyšší vstupné stačilo k tomu, aby zahrada neskončila ve ztrátě.