I je má na svědomí spodní voda. Otázkou je, zda udělali projektanti chybu při plánování trasy, nebo práce odbyl dodavatel.
Sílí podezření, že při plánování byly špatně provedeny geologický i hydrogeologický průzkum, které neodhalily spodní vodu nacházející se jen půl metru pod povrchem či poměrně vydatné prameny, kvůli nimž u Dobřenic bobtná podloží a bortí se svahy.
Přitom když s nová silnice buduje, právě ze spodní vody mají stavitelé největší obavy.
"Každá stavba se musí navrhovat v souladu s podmínkami, které v tom místě jsou. Musí se hledět na geologii i hydrogeologii. Občas se stane, že se při plánování něco opomine. Například se zasáhne do sesuvového území nebo se opomine vliv spodní vody. V každém případě je to chyba, ale jde spíš o jednotky případů," říká Jan Paclík ze stavební společnosti Strabag.
Zatímco s opravou nebezpečných boulí se vyčkává, až co ukáže detailní průzkum, na ujíždějící zářezové svahy se těžká technika vydala už vloni. Stavbaři se nestabilní podloží pokoušeli zpevňovat štěrkem také letos v únoru a budou pokračovat.