Diskuze

Královéhradecký kraj má druhou nejdražší dopravu, kvůli vlakům na naftu

Královéhradecký kraj doplácí na vlakovou dopravu přes 350 milionů korun ročně, to je hned po severní Moravě nejvíc ze všech krajů. Spoje jsou ztrátové i kvůli tomu, že přes osmdesát procent vlaků křižujících region jezdí na stále dražší naftu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

tp2597

9. 12. 2011 16:31
Jeste k tem lzim CD..

o kterych jsem psal uz vcera, dnes dalsi "krasny" clanek plny vymluv a lzi Made by CD je z libereckeho kraje http://liberec.idnes.cz/na-trate-liberecka-vyrazi-z-novych-vlaku-zlomek-dodavka-se-opozdila-1p8-/liberec-zpravy.aspx?c=A111208_190020_liberec-zpravy_oks

Mimochodem p.Berounsky je pekny prevlikac kabatu, uz zase pracuje pro CD, pred casem na ne hazel jenom spinu. Nuze, koho chleba jidas, toho pisen zpivas!

0 0
možnosti

PepaK

16. 12. 2011 15:43
Re: Jeste k tem lzim CD..

Co se ti na tom nezda? Stadler nedodal vcas vlaky a bude platit sankcni pokutu odběrateli tedy ČD. ČD zas pro změnu zaplatí sankci kraji. Tedy viník (Stadler) bude platit za to, že nedodržel smlouvu. Kdyby ty spoje vyhrál v tendru jakýkoliv jiný dopravce, tak se mu to mohlo stát také... u ČD je navíc štěstí, že mají aspoň něco, co tam můžou nasadit do doby, než Stadler dané vlaky dodá...

0 0
možnosti

Šmajchl

9. 12. 2011 11:06
Když je hlavní problém nafta,

tak proč

1) jezdí na území kraje neadekvátní vozidla (zbytečně těžká) pro dané výkony - typicky na osobní vlaky s častými rozjezdy jsou nejúspornější co nejlehčí vozidla a nikoliv třeba těžké motoráky řady 854 s hmotností kolem 64 t a pouze 48 sedadly, která mají hmotnost asi 3/4 německých příměstkých motorových vozů pro 110 cestujících

Jak známo, značné množství energie je potřeba na rozjezd, při jízdě stálou rychlostí už tolik ne, zastávkové vlaky mají právě největší množství rozjezdů. Čím lehčí vozidlo, tím více ušetříme.

2) je jízdní řád vytvořenn takovým způsobem, že je zavedena spousta prázdnách vlaků -  např. přípojů z tratě 032 do Náchoda, ve kterých jezdívá cestujících spočítatelných na prstech rukou,

0 0
možnosti

Mysel

9. 12. 2011 10:53
Zaminka

Co CD vykazou, to se jim proplati. A CD muzou vykazat naprosto cokoli, neb vzhledem k naproste netransparentnosti jejich fungovani to nikdo nemuze rozporovat (ani kdyby byla politicka vule, kterou socdemacti rozhazovaci penez nikdy nemeli, nemaji a mit nebudou).

Takze "duvodem" vyssich cen muze byt klidne to, ze je/neni prestupny rok nebo ze jmeno kraje zacina na souhlasku.

0 0
možnosti

offroadmanyak

9. 12. 2011 8:50
Liberecký kraj nemá eletrifikaci

A umí to levněji. I když má 100% vláků na naftu a ještě k tomu má jizerskohorské železnice z velkým převýšením kde vlaky budou od pondělí jezdit v půl hodinových taktech. Upřímě nevěřim tomu, že je na vině jen drahá nafta!!!

0 0
možnosti

xKikous

8. 12. 2011 19:15
Vlak veze 200 lidi... xD

Ano, ale ne na techto regionalnich "naftových" tratích...

0 0
možnosti

viking

8. 12. 2011 19:53
Re: Vlak veze 200 lidi... xD

Tak třeba na trati 032 jste někdy jel? To není žádná extra hlavní trať :-)

0 0
možnosti

Leinad

8. 12. 2011 18:38
Nejenom nafta

Cena je výsledkem nabídky a poptávky.

Pokud by kraj dostatečně tlačil v konkurzu na dopravce a připomínal by existenci autobusů i existenci možnosti silného omezení dopravy, tak by ceny byly jiné. Dopravci by mohli mimo jiné snížit své náklady, neplatit Regionovy(rekonstrukce motoráků 810 na něco hlučnějšího a slabšího), neplatit manažery a Fejky, neplatit pokladní na menších zastávkách(když dublují funkci průvodčího), zatlačit na SŽDC ať troleje postaví,... a někde opravdu mohly jezdit autobusy.

(Jinak Rv SŽDC za to, že tratě s provozem nejsou elektrifikované. Možná i MVČR za to, že SŽDC dostává míň, než ŘSD. )

1 0
možnosti

tp2597

8. 12. 2011 22:45
Re: Nejenom nafta

Mno ono taky hodne zalezi na tom jak se vyjednaly ty podminky s CD. To je totiz bezedna dira na penize a dokud nebudou CD pritlaceny ke zdi konkurenci (coz se v objednavane regionalni doprave deje zatim jen velmi velmi malo), tak budou sat jak pijavice. Jejich argumentace, ze v HK je km drahy proto, ze je vetsinou na naftu je samozrejme jen zcela zastupny argument. V onom zminenem LB kraji neni ani kilometr elektrifikovane trati, ale ceny jsou tam asi trochu vyhodnejsi pro verejne rozpocty. Duvod? Na dost vytizene trati LB-Hradek/N.-Zittau-Varnsdorf uz CD defacto skoncily pred casem. Jizerska draha jim zustala jen proto, ze CSSD ma "nadstandardni" vazby na CD a pokud vim o dalsi hlavni trat LB-CL projevoval zajem taky nejaky soukromy dopravce. Zkratka skrtit a skrtit - ne obcany ale dodavatele verejnych sluzeb, tak jako v normalnim komercnim prostredi.

1 0
možnosti